مدیر حج و زیارت استان از آمادگی کامل کاروان‌ها و تکمیل فرآیند ثبت نام و معاینات زائرین حج تمتع ۹۹ در استان زنجان خبر داد.

کاروان‌های حج تمتع استان زنجان آمادگی کامل برای اعزام دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: در حال حاضر همه اقدامات لازم برای اعزام زائرین حج تمتع استان انجام شده و منتظر اعلام نظر نهایی عربستان سعودی برای تعیین تکلیف حج تمتع  امسال هستیم.

او افزود: فرآیند ثبت نام زائرین از دهه اول اسفند ۹۸ آغاز و به تدریج اقدامات اولیه برای اعزام آن‌ها از ناحیه حج و زیارت استان زنجان و مدیران و روحانیان کاروان‌ها فراهم شده است.

احدی یادآور شد بخاطر نشر اپیدمی کرونا تمام مراحل ثبت نام، واریز هزینه‌ها و آموزش زائرین در چهار چوب پروتکل‌های بهداشتی و از راه دور و در بستر‌های برخط انجام شده است و با توجه به اینکه کاروان‌های استان در قالب کاروان‌های مدینه قبل می‌باشند به لحاظ وجود فرصت لازم در مدینه، بخشی از آموزش‌های مناسک زائرین بصورت حضوری در هتل‌های مدینه انجام خواهد شد.

او در خصوص ایستگاه پروازی زائرین اعلام کرد بنابر هماهنگی‌های انجام شده با مدیر محترم فرودگاه زنجان و تصمیمات سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری، این ایستگاه پروازی آمادگی لازم برای انجام پرواز‌های رفت و برگشت حجاج را دارد.

مدیر حج و زیارت زنجان تاکید کرد که در خصوص شرایط و محدودیت‌های احتمالی سفر در مورد بیماری کرونا برابر پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی کشور مقصد و همچنین ضوابط و صلاحدید سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و هیئت پزشکی حج و زیارت اقدام و هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

احدی ادامه داد: امسال یکهزار و ۱۳۵ زائر حج تمتع زنجانی در قالب ۸ کاروان مدینه قبل ثبت نام نموده و آماده اعزام می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
انشاا که راه بسته باشه انشالله