رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به سران ۴۰ کشور عربی-اسلامی جهان، حمایت از فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نامه‌های جداگانه‌ای به رهبران ۴۰ کشور نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی هشدار داد و خواستار تحرک فوری برای توقف اجرای این طرح شد.

وی از رهبران کشور‌های عربی-اسلامی خواست نشستی در سطح سران در حمایت از موضع یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح الحاق و یهودی‌سازی کرانه باختری و قدس برگزار کنند.

اسماعیل هنیه ضمن فراخواندن کشور‌ها به ارتباط با یکدیگر و با سازمان‌های بین المللی برای حمایت از حقوق فلسطینیان تاکید کرد که کشور‌ها باید موضعگیری واحدی در برابر اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و تروریسم رو به افزایش آن داشته باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را اشتباهی نابخشودنی عنوان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط با برخی کشور‌ها سوء استفاده کرده و آن را پوششی برای اجرای طرح‌های اشغالگرانه خود قرار داده است.

نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت.

سران کشور‌های مسلمان به طرح معامله قرن واکنش تندی نشان دادند و آن را مردود دانستند. از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کرده است که رام‌الله دیگر به هیچ یک از معاهدات امنیتی خود با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بنده خدا دلش به کدوم کشور عربی خوشه بحرین، عربستان، امارات،..... کدوم
آخرین اخبار