مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از۶ هزار و ۵۰۰ تن محصولات باغی در این شهرستان برداشت شود.

مالکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: ۴ هزار و ۱۰۰هکتار از مساحت نهبندان زیر کشت محصولات باغی است.

او با بیان اینکه این محصولات شامل میوه‌های هسته دار، نیمه گرمسیری و خشک مانند زیتون، پسته، انار، عناب، خرما و ... می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود، شش هزار و پانصد تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

‎مالکی با بیان اینکه زیتون یکی از محصولات عمده تولیدی این شهرستان است،ادامه داد: ۳۵۰ هکتار از این اراضی زیر کشت زیتون است.


بیشتر بخوانید


‎مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ تن روغن خالص زیتون برداشت شود.

‎مالکی بیان کرد: روغن زیتون به دلیل درصد بالای اسید‌های چرب غیر اشباع و اثر آنتی اکسیدانی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و جایگزین مناسبی برای چربی‌های حیوانی و کره مصرفی است که مورد مصرف خارجی نیز قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در سال ۹۸ یک دستگاه روغن کشی زیتون با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت توسط یکی از زیتون کاران عمده شهرستان خریداری شده که در حال حاضر ۲ کارگاه روغن کشی زیتون در شهرستان فعال می‌باشد.

انتهای پیام / ط  ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.