ورق‌های فولادی سرویس ترش از جمله محصولاتی بودند که از سایر کشور‌ها خریداری و به کشور وارد می‌شدند، اما با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، فرصتی برای بومی سازی آن فراهم شد.

طاووسی رئیس کارخانه شماره ۴ شرکت لوله سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به اینکه ساخت ورق‌های سرویس ترش و مقاوم به خوردگی فرمول پیچیده‌ای دارد، پیش از اعمال تحریم ها، این ورق‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد.

او با بیان اینکه هم اکنون تولید ورق‌های سرویس ترش و ABI در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: وابستگی ما برای تامین این محصولات به سایر کشور‌ها قطع شده است و پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک با سرعت مطلوبی در حال پیشرفت است.

طاووسی اظهار داشت: شرکت لوله سازی اهواز در طول یک قرن فعالیت خود، بیشتر خطوط سراسری نفت و گاز را تولید کرده است و همچنان این تولید ادامه دارد، البته پیش از آغاز تولید لوله برای پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک، لوله‌های موردنیاز شرکت ملی گاز انجام می‌شد.

رئیس کارخانه شماره ۴ شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: درحال حاضر همزمان با تولید لوله‌های موردنیاز پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک، لوله‌های مورد نیاز شرکت گاز هم تولید می‌شود و لوله‌ها پس از نورد به کارخانه پوشش منتقل شده و عملیات  روکش مخصوص صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.