معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ترددهای غیر ضروری وضعیت ابتلا به کوئید۱۹ در برخی شهرستان‌های استان را به مرز هشدار رساند.

مسافرت‌های غیر ضروری کار دست یزدی‌ها داد

محمد رضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از بیمارستان‌ها و مراکز منتخب سرپایی، آخرین آمار ۲۴ ساعت گذشته استان ۱۰۲ مورد بستری مشکوک و قطعی است.

او افزود: علت اصلی افزایش مجدد آمار مبتلایان و بستری‌های مشکوک خرداد ماه، تردد‌ها و مسافرت‌های غیر ضروری، حضور در تجمعات غیر ضروری و رها کردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، ادامه داد: مردم باید با جدیت تمام از شرکت در اجتماعات غیر ضروری بپرهیزند و در موارد ضروری با رعایت دستورالعمل‌ها در سطح شهر‌ها تردد کنند.

او با اشاره به مرز هشدار رسیدن شرایط برخی از شهرستان‌های استان تصریح کرد: وضعیت کنونی ابتلا در شهرستان‌ها با رنگ بندی به سفید و زرد تفکیک می‌شود، اما برخی از شهرستان‌ها به مرز هشدار نزدیک می‌شوند.

دهقانی تاکید کرد: اگر روند کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  ادامه پیدا کند به وضعیت استان در ماه‌های گذشته باز می‌گردیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.