استاندار سمنان با تاکید بر کمک به حل مشکلات مربوط به صادرات گفت: موانع رشد صادرات از استان باید مشخص و برای حل آن‌ها چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، آشناگر استاندار سمنان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به آمار‌های خوب صادرات در سال ۹۸ از استان سمنان گفت: یکی از دلایل رشد صادرات در سال ۹۸، روان سازی مقررات برای واحد‌های تولیدی بود که باید این موضوع امسال نیز دنبال شود.

او افزود: باید تمام امکانات را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم تا بتوانند محصولات خود را از استان به سایر نقاط دنیا صادر کنند.

آشناگر با اشاره به نقش واحد‌های صدارات محور در ارز آوری برای کشور ابراز داشت: باید به واحد‌های تولیدی صادرات محور کمک شود، زیرا این واحد‌ها نقش مهمی در ارز آوری برای کشور و اشتغال دارند.

 استاندار سمنان گفت: موضوع اولی که در جلسه مطرح شد بحث سند توسعه صادرات کشور بود که مقررشد این سند به عنوان یک سند بالادستی مد نظر قرار گیرد و برش استانی از این سند صورت گیرد و متناسب با این سند کار‌های عملیاتی در استان انجام شود.

او بیان کرد: طی ۱۲ ماه سال ۹۸ میزان خوبی صادرات از استان انجام شد و در حال حاضر ۱۲۰ محصول صادراتی از استان صادر می‌شود.

آشناگر تصریح کرد: ۲۴۰ میلیون دلار صادرات از مبادی صادراتی استان در سال ۹۸ انجام شد که از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش و از نظر ورزن ۷ درصد کاهش داشته ایم و از مبادی دیگر صادراتی نیز ۱۰۶ میلیون دلار صادرات انجام شد.

استاندار سمنان اظهار داشت: در سال ۹۷ حدود ۵۵ درصد صادرات استان به کشور‌های افغانستان و عراق انجام شد که در حال حاضر فقط ۲۲ درصد به این دو کشور صادرات انجام می‌شود و از نظر تنوع در صادرات به کشور‌های مختلف نیز رشد داشته ایم.

او افزود: گزارشی از دوماهه نخست سال ۹۹ ارائه شد که نشان از تحت تاثیر قرار گرفتن صادرات استان همانند همه‌ی دنیا دارد.

آشناگر تصریح کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۵ میلیون دلار صادرات پسته از استان انجام شد که صادرات اقلام کشاورزی نیز یکی دیگر از مزایای صادرات در سال ۹۸ بود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.