اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس همچنان ادامه دارد. این اعتراضات در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا صورت می‌گیرد. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. 

در تظاهرات مردم در نقاط مختلف آمریکا، پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است.

روز گذشته هزاران نفر در تگزاس به تابوت جورج فلوید ادای احترام کردند و یاد وی را گرامی داشتند.

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

آخرین اخبار درباره اعتراضات سراسری در آمریکا را در اینجا بخوانید:

فیلم قتل یک سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا منتشر شد

در حالیکه آتش خشم مردمی پس از قتل فجیع یک مرد سیاه‌پوست بدست پلیس آمریکا همچنان شعله‌ور است، دادستان کل ایالت نیوجرسی فایل صوتی و ویدئویی از کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست دیگر توسط نیرو‌های پلیس را منتشر کرد.

در این فیلم که توسط دوربین داشبورد خودروی پلیس گرفته شده، یک جوان سیاه‌پوست ۲۸ ساله‌ به نام «مائوریس گوردون» در ۲۳ ماه می ‌به دلیل سرعت بالا از سوی یک مامور پلیس ایالتی متوقف می‌شود.

براساس ویدئوی منتشره از سوی دادستانی نیوجرسی، افسر پلیس از گوردون می‌خواهد تا ماشین خود را از لاین سرعت به شانه جاده منتقل کند. اما این جوان سیاه‌پوست می‌گوید به دلیل خاموش شدن خودرو قادر به جابجا کردن آن نیست. در ادامه این افسر پلیس گوردون را بر روی صندلی خودروی پلیس می‌نشاند و از او می‌خواهد که به صورت خود ماسک بزند، اما گوردون مقاومت می‌کند.

این افسر پلیس پس از شلیک ۶ گلوله به گوردون به او دستبند می‌زند. اندکی بعد یک مامور پلیس دیگر به محل حادثه وارد می‌شود، اما تلاش‌های او برای کمک به گوردون و نجات او بی فایده بوده و مشخص می‌شود که این جوان سیاه‌پوست بر اثر خونریزی جان باخته است.

۴ سال پیش
تیراندازی پلیس آمریکا به صورت زن سیاه پوست

پلیس آمریکا در ادامه سرکوب جنبش ضد بی عدالتی به صورت یک زن سیاه پوست شلیک کرد.

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات بر ضد نژادپرستی در مقابل کاخ سفید

۴ سال پیش
تصویری از مراسم خاکسپاری جورج فلوید

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات بر ضد نژادپرستی در مقابل کاخ سفید

۴ سال پیش
ادامه خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران

خبرنگار خبرگزاری آمریکایی «یو اس ‌ای تودی»، روز گذشته هنگام پوشش اعتراضات در نزدیکی واشنگتن دستگیر شد.

۴ سال پیش
ابتلای شماری از اعضای گارد ملی آمریکا به کرونا

براساس گزارش «آسوشیتدپرس»، شماری از نیرو‌های گارد ملی فراخوانده شده برای سرکوب اعتراض‌ها در «واشنگتن»، پایتخت آمریکا، به کرونا مبتلا بوده اند. شمار دقیق این اعضای گارد ملی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها روز گذشته مثبت اعلام شد، اعلام نشده است.

 

۴ سال پیش
دیده‌بان حقوق‌بشر به آمریکا هشدار داد

دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد اقدامات آمریکا برای ارعاب معترضان خطرناک است.
در پیام توئیتری دیده‌بان حقوق‌بشر آمده است: استفاده نسنجیده آمریکا از بالگرد‌ها برای ارعاب معترضان خطرناک است. در جا پرواز کردن بالای سر معترضان و استفاده از باد حاصل از استقرار بالگرد برای متفرق کردن آن‌ها خطرناک است. در اول ژوئن حتی گارد مالی واشنگتن دی سی از بالگردی با علامت صلیب سرخ برای این کار استفاده کرد. 

۴ سال پیش

ده‌ها تن از مردم ایتالیا در رم برای اعلام همبستگی با خانواده جورج فلوید و جنبش مردمی علیه نژادپرستی، با در دست گرفتن شمع، شعار‌هایی علیه نژادپرستی سردادند.

۴ سال پیش

مردم در میدان جمهوری پاریس به یاد جرج فلوید به مدت هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانو زدند. در سراسر فرانسه هزاران نفر همزمان با مراسم خاکسپاری فلوید در هیوستون آمریکا یاد وی را گرامی داشتند.

۴ سال پیش
ورود معترضان به ساختمان شهرداری سیاتل

 معترضان در سیاتل وارد ساختمان شهرداری در این شهر شده اند.  آن‌ها از شهردار سیاتل خواسته اند از سمت خود استعفا کند.

تعداد زیادی از افراد اکنون وارد ساختمان شهرداری شده اند و آن‌ها بلندگو با خودشان دارند. آن‌ها شعار می‌دهند این شهرداری شهر ماست.

 
۴ سال پیش
شهروند آمريکايی با شليک پليس چشم خود را از دست داد

بر اساس تصاویری که در فضای اجتماعی توئیتر منتشر شده است یک شهروند آمریکایی در فلوریدا که صبح روز سه شنبه گذشته به همراه همسرش در منطقه کندی پلازا فلوریدا در حال حرکت به سمت منزل شان بودند با گروهی از افسران پلیس مواجه شدند که در حال تعقیب گروهی از معترضان بودند.

این زن و شوهر شاهد بودند که افسران پلیس یک فرد سیاهپوست را دستگیر کردند و این فرد با فریاد به نیرو‌های پلیس ناسزا می‌گفت. بعد از این حادثه یکی از افسران پلیس حاضر در محل به سمت خودروی این زن و شوهر سیاهپوست گلوله پلاستیکی شلیک کرده است که گلوله به چشم مرد سیاهپوست برخورد کرده است.

۴ سال پیش
عبارت «جان سیاهان مهم است» بر جای‌جای نیویورک نقش می‌بندد
با ادامه اعتراضات جهانی به تبعیض نژادی در آمریکا شهردار نیویورک اعلام کرد جمله «زندگی سیاهان مهم» است را در مناطق مهم این شهر ترسیم خواهد کرد.
 
۴ سال پیش
مجسمه کریستوف کلمب در ویرجینیا به آتش کشیده شد

معترضان در ادامه موج اعتراضات جنبش ضد بی‌عدالتی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا در آمریکا، مجسمه کریستوف کلمب در پارک این شهر را پایین کشیدند و آن را آتش زدند و سپس در دریاچه این پارک انداختند.

آمریکایی‌ها همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند/ تداوم تظاهرات در مقابل کاخ سفید

 

۴ سال پیش
فلوید، سمبل خشونت پلیس

شبکه تلویزیونی فرانس 24 با اشاره به حوادث مربوط به دستگیری و مرگ «جورج فلوید» به تشریح اظهارات دونالد ترامپ در این خصوص پرداخت. بر اساس این گزارش، انتشار ویدئوی مرگ فلوید، تظاهرات در آمریکا و چارگوشه جهان، سبب گردید تا وی به سمبل خشونت پلیس مبدّل گردد.

در آمریکا، به منظور برقرار کردن آرامش در خیابان‌ها گارد ملی در ۲۹ ایالت کشور مستقر می‌شود و این استقرار به درخواست فرماندار کل این ایالت‌ها صورت می‌گیرد.

۴ سال پیش

همزمان با برپایی مراسم تشییع جنازه فلوید، مردم نیویورک تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات که با شعار «جان سیاهپوستان باارزش است» برپا شده بود بر مقابله با نژادپرستی در آمریکا تاکید داشتند. 

۴ سال پیش
ادامه اعتراضات در مقابل کاخ سفید

معترضان بر ضرورت توقف خشونت و تبعیض نژادی در آمریکا تأکید می‌کنند. معترضان شعار معروف خود را سر می‌دهد که «عدالت نباشد آرامش نیست».

کسانی که در مقابل کاخ سفید تجمع کرده اند خواهان عدالت اجتماعی برای همه آمریکایی‌ها هستند.

مسئله قابل توجه در راهپیمایی‌های اعتراضی امروز این است که خانواده‌های قربانیان سابق خشونت پلیس آمریکا نیز در این راهپیمایی‌ها حضور یافته اند.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما هم نمیتونیم نفس بکشیم !!!؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ظالم همیشه حکومت نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اکثر آمریکایی ها برای دلخوشی وتفریح میان اعتراضات شرکت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخ،هههههههههههه
بله !!تفریحی که به مرگ میرسه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این صدای اجداد اصلی ساکن قاره آمریکای شمالی و جنوبی است( سرخ پوستان قاره آمریکا) که از ورای قرنهای متمادی که مهاجران سفیدپوست خودبرتربین نژاد پرست بومیان اصلی ساکن در این قاره را که سیاه پوستان و سرخ پوستان و صاحب اصلی آب و خاک بودند را با هجوم به این قاره (زمانی که کریستف کلمپ آن را کشف کرد) با کشتارهای دسته جمعی و مهاجرت به این سرزمینهای نو با به توپ بستن قبایل و به برده گی گرفتن و خرید وفروش آنان مردانشان را یا اعدام کردند و یا مقابل کلیساها زنده زنده سوزاندند و زنان و کودکان آنان را برای کار رایگان به مزارع و کارخانجات صنعتی بردند و یا سالیان سال خرید و فروش کردند واین برده داری قرون گذشته بود که این بومیان اصلی و ساکنین اصلی با انواع بی عدالتی و عدم حقوق شهروندی و آزادی از همه چیز محروم بودند و تمدن های بزرگ بومی خود را توسط سفیدپوستان مهاجر از دست دادند.................
و اما صدای رسای امروز رنگین پوستان علیه خودبرتربینان و نژادپرستان سفیدپوست امروز که هیچ ارزشی و هیچ حقوق انسانی برای این رنگین پوستان قائل نیستند فریادشان علیه برده داری نوین است که آنها را به عنوان برده به اربابان نمی فروشند و در پاها و دستانشان زنجیری دیده نمیشود ولی روز روشن آشکارا چون سیاه پوست هستند کشتار وبه قتل میرسند نظام سلطه جهانی که متشکل از:
آمریکای امپریالیسم - آلمان نازیسم - ایتالیای فاشیسم - فرانسه استعماری - اسرائیل صهیونیست - انگلیس استعمارگر - استرالیا......همه و همه در دو چیز در تاریخ تشکیل کشورهایشان کاملاً اشتراکات مشترک لاینفک دارند:
1) با هجوم همراه با کشتار بومیان وصاحبان اصلی ساکنین مورد کشتار و اشغال آب و خاک و بازماندگان را با نظام ارباب و رعیتی به خدمت گرفته و جزء مستعمرات خود میدانند..............
2) پس از اشغال خاک و آب نسل ساکنین اصلی را یا منقطع النسل میکنند و یا با بازماندگانی که مجبور به سازگاری و سازش کرده اند دو رگه های رام و مطیع پرورش میدهند تا در آینده برده گانی رام و مطیع داشته باشند که همان برده داری نوینی است که تا قرن2000 ادامه دارد و این دمل چرکین بی عدالتی وخودبرتربینی نژادی هم اکنون در قلب آمریکا در سال 2020 و تمام کشورهای اروپائی سر باز کرده و آتشش هر روز دامنه دارتر میشود چون : تعریف عدالت و آزادی و آزادی بیان و حقوق بشر و حقوق شهروندی تماماً ژست های سیاسی است که ملتها را با برده داری نوین ثروتهای ملتها را تاراج و چپاول و غارت کنند......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ظلم هر جا اتفاق بیوفته مردم بر علیه ش متحد و همصدا میشن چه در حق انسان باشه چه حیوان و...
فرقی نمیکنه ایران باشه افغانستان باشه و یا کشور مدعی حقوق بشر آمریکا

تبعیض ظلم ستم پایدار نیست انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۱۱:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این تظاهرات و نارضایتی‌ها و تبعیض‌ها و زر اندوزی ها همانند سیلی بزرگ و ویرانگر نظام سلطه را غرق خواهد کرد و همچنین، همانند رشته کوههای آتشفشان به سیستم غربی و غرب پرستان خاتمه میدهد و بیاری خدای آسمانها و زمین پایان راه همه زورگویان و خون‌ریزان فرا رسیده است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الله اکبر الله اکبر الله اکبر :
بسم الله الرحمن الرحیم
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
پیروزیتان نزدیک است به مدد الهی مومنین مستتضعفین ستم کشیدگان رنگین پوستان آمریکا و سر تا سر جهان مقاومت و مبارزه و پایمردی و ایثار متحدانه و همدلانه شبانه روزی داشته باشید با یکدیگر بر علیه ظلم و ستم ظالمان و ستمگران نژادپرستان دزدان شرور سفاکان بی رحم و بی عدالت ترویج دهندگان تبعیض و فقر و بزهکاری و فساد و فحشا و بی بندو باری طلاق این جنایتکاران بی عدالتهای بی حقوق بشر فاسدین فاسقین دروغگویان غارتگران تروریستهای بین المللی ترامپ و دارودسته و همپیمانان ملعونش رو نابود و به زیر بکشبد تا پیروز شوید و با اتحاد و همبستگی با مومنین مستتضعفین سر تا سر جهان به پیروزیهای پی در پی و صلح جهانی و عدالت جهانی دست یابید و بدانید و آگاه باشید که این وعده خداوند جل جلاله است مومنین مستضعفین پیروز و وارثان و حاکمان کره زمین خواهند شد ، یکپارچه باشید و راسخ با اراده های پولادین و از این سفاکان نژادپرستان نهراسید نترسید فروپاشیشان بسیار نزدیک است به مدد الهی دارن زور و نفس های آخرشان را می کشند نژادپرستان ملعون جهنمی در آمریکا و سر تا سر جهان مقاومت و ستیزه شبانه روزی کنید مجدانه و مردانه ای مومنین مستضعفین پیشاپیش پیروزیتان را تبریک می گوییم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Russian Federation
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یاد آعاز حمله های دفاع مقدس افتادم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ انجیل را بدست گرفته بود // یاد قران سرنیزه کردن معاویه افتادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خطاب ترامپ. محبوس شدنت در کاخ فیلها و الاغها مبارک
آخرین اخبار