یک مقام فلسطینی گفت دستکم ۴۵ درصد فلسطینی‌های دستگیر شده از آغاز سال ۲۰۲۰ به دست نظامیان صهیونیست، اهل بیت المقدس هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، عبدالناصر فروانه، کارشناس امور زندانیان فلسطینی اعلام کرد دست‌کم ۴۵ درصد فلسطینی‌های دستگیر شده به دست نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون اهل شهر قدس شریف هستند.

عبدالناصر فروانه افزود ۲۱ فلسطینی در ساعات اولیه صبح دوشنبه در شهر بیت المقدس از سوی اشغالگران صهیونیست بازداشت شده اند.

کارشناس امور زندانیان فلسطینی گفت این در حالی است که در بازه زمانی زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۳۴.۶ درصد از بازداشتی‌های فلسطینی اهل قدس بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته مقام فلسطینی این نشان‌دهنده تشدید اجرای سیاست‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس است.

این در حالی است که سازمان دیدبان حقوق بشر نیز در گزارشی با عنوان «سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل، فلسطینی‌ها را محاصره کرده است» اعلام کرد ظلم و ستم اسرائیل محدود به فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه نمی‌شود، بلکه شهرک‌ها و روستا‌های فلسطینی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را هم شامل می‌شود.

به گزارش دیدبان حقوق بشر، این سیاست را اسرائیل در راستای منافع صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به کار گرفته است، به گونه‌ای که امکان دستیابی فلسطینی‌ها به زمین برای ساخت منازل مسکونی و امکان رشد طبیعی جمعیت را محدود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار