بختیاری به تشریح جزئیات دو زمین لرزه ۵.۷ و ۵.۱ ریشتری در شهرستان بیرم واقع در استان فارس پرداخت.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان وقوع ۲ زمین لرزه ۵.۱ و ۵.۷ ریشتری در شهرستان بیرم استان فارس، گفت: در ابتدا در ساعت ۲۰:۳۸ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در این منطقه به وقوع پیوست و در ادامه نیز در ساعت ۲۱:۴۸ زمین لرزه دوم با قدرت ۵.۷ ریشتر مجدد شهرستان بیرم را لرزاند.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه این زمین لرزه تلفات جانی به همراه نداشته و با اعزام ۴ تیم ارزیاب از شهرستان‌های خنج، لارستان، لامرد و گراش به مناطق زلزله زده استان فارس در حال برآورد میزان خسارات مالی وارده به اماکن هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ۱۱ شعبه به صورت آماده باش در مرز شهرستان‌های خنج، گراش، لامرد و لار مستقر هستند تا در زمان لازم وارد عمل شوند.

وی افزود: ترک خوردگى خانه‌ها در روستاهاى خلیلى، بشیرآباد و حسین آباد از توابع گراش باعث قطع شدن برق روستاى خلیلى شده بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از برقراری تماس تلفنی با فرماندار شهرستان لارستان، وی خبر داد که برق تمامی روستا‌هایی که بر اثر وقوع زمین لرزه امشب در منطقه با قطعی همراه شده بود، با تلاش مسئولان مربوطه برطرف شد.

بختیاری اظهار کرد: زمین لرزه دوم به شهر لامرد نزدیک‌تر بوده و در روستای فراق رخ داده است و در ادامه نیز به علت جرقه در تیر برق در نزدیکی فرودگاه، برق قسمتی از شهر قطع شده و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: هموطنان در هنگام وقوع زمین لرزه باید خونسردی خود را حفظ کنند و رعایت و اجرای نکات ایمنی را مد نظر خود قرار دهند تا حادثه‌ای برایشان رخ ندهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار