میانگین سالانه مصرف آب شرب در کردستان ۱۹۴ لیتر در شبانه‌روز است که این میزان در کشور ۲۱۰ لیتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ادریس شریفی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: بخش قابل توجهی از این افزایش مصرف ناشی از رعایت بهداشت توسط مردم برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

او با بیان اینکه بخشی از این افزایش مصرف هم به الحاق نواحی منفصل شهری مربوط می‌شود، افزود: وجود انشعاب‌های غیرمجاز و سرقت آب نیز در روند رو به رشد مصرف آب تاثیرگذار است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان میانگین مصرف آب مشترکان استان را در این مدت نسبت به متوسط کشوری بالاتر اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا، آب را بهینه مصرف کنند.

شریفی با بیان اینکه میانگین سالانه سرانه مصرف آب شرب در کردستان ۱۹۴ لیتر در شبانه‌روز است، اضافه کرد: این عدد در ایران حدود ۲۱۰ و در دنیا ۱۵۰ لیتر است و نشان می‌دهد مصرف آب در کشورمان بالا است.

او بر ضرورت همکاری مردم و پرداخت به موقع صورتحساب آب مصرفی تاکید کرد و یادآور شد: مردم با درست مصرف کردن آب، این شرکت را در ارائه خدمات پایدار کمک کنند تا در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد افت فشار یا قطعی آب نباشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا کردستان به ارائه ۲۰ خدمت غیرحضوری شرکت آبفا کردستان به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: مشترکان می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۲۳۳۱۲۲ یا سایت abfacs.ir از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.