تعیین سهمیه ۱۰ هزار واحدی برای استان قزوین در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین ۱۰ هزار واحد سهمیه پیش بینی شده که مقدمات آن در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابراهیم مبارک مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در اجرای اقدام طرح ملی مسکن در کشور ۴۰۰ هزار واحد و در استان ۱۰ هزار واحد سهمیه تعیین شده است و در حال انجام مقدمات آن هستیم.

مبارک قدم افزود: در مرحله اول در استان هزار و ۹۴۵ نفر و در مرحله دوم شش هزار و ۸۹۷ ثبت نام کردند که در قزوین ۴۳۰ واحد به سپاه، ۵۹۲ واحد در قالب تفاهم نامه به بنیاد مسکن، ۱۹۲ واحد به تعاونی مسکن بویین زهرا، ۲۵۴ واحد برای اقشار ویژه در شهرک مهرگان و ۵۰۸ واحد در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: از مجموع ۹ هزار و ۴۸۱ واحد اقدام ملی تعداد ۵ هزار و ۶۹۳ واحد برنامه ریزی شده که سه هزار و ۷۸۸ واحد نیازمند بررسی است.

او با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: این طرح از جمله کار‌هایی بود که توانست جمع زیادی از مردم را خانه دار کند که تعهد ما در این موضوع ۳۸ هزار و ۴۰۰ واحد است که جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در ناحیه شهری مهرگان سکونت کرده‌اند.

مبارک قدم تصریح کرد: تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح مسکن مهر هزینه‌های سنگینی داشته و بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان برای خدمات رسانی و انجام امور عمرانی و زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان هزینه شد و امسال این میزان تا سه برابر افزایش یافته و به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید : تامین زمین در مهرگان برای طرح اقدام ملی مشکلی ندارد 


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.