معاون آزاد راه‌های کشور گفت: نصب سیستم «آی تی سی» در جاده‌های کشور و الکترونیکی شدن دریافت عوارض در ایستگاه‌ها موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جلال بهرامی معاون آزاد راه‌های کشور در قزوین گفت: با نصب سیستم «آی تی سی» در جاده‌های کشور و الکترونیکی شدن دریافت عوارض در ایستگاه‌ها ضمن تسهیل درتردد خودرو‌ها ماهانه ۲۱۰ میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی می‌شود.

او اضافه کرد: معمولاً خودرو‌ها برای پرداخت عوارض دستی باید سرعت خود را تا توقف کامل کاهش دهند و بعد از پرداخت عوارض مجدداً به حداکثر سرعت برسند که به طور متوسط در این فرایند بدون در نظر گرفتن توقف‌ها در برخی ایستگاه‌های عوارضی که از بار ترافیکی سنگین برخوردار هستند یک لیتر بنزین مصرف می‌شود.

بهرامی گفت: کاهش مصرف سوخت با کاهش میزان توقف، روان سازی ترافیک آزاد راه‌ها، احساس آرامش خاطر و رضایت مندی در رانندگان با کاهش زمان توقف خودروها، عبور بدون توقف از خطوط اختصاصی این پروژه در محل ایستگاه‌های عوارضی در نتیجه کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، از مزیت‌های اجرای این سیستم است.

او گفت: همچنین کاهش میزان آلودگی هوا و دیگر مشکلات زیست محیطی در ایستگاه‌های عوارضی، حذف پول نقد، کاهش سوانح و امکان مدیریت تعداد عبور و پرداخت‌ها، انجام تراکنش‌های مرتبط از طریق درگاه اینترنت و کاهش مصرف کاغذ، یکپارچگی و سازگاری سیستم‌های پرداخت عوارض در سطح کشور و افزایش توان نگهداری راه‌ها از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌ها از دیگر مزیت‌های راه اندازی سیستم «آی تی سی» در جاده‌های کشور است.

بهرامی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای توسعه این سیستم در کشور صورت گرفته است و با توجه به گستردگی امور و وجود عوامل و نهاد‌های مختلف درگیر همچنان این اقدامات ادامه دارد.

او اظهار داشت: اجرای سیستم «آی تی سی» به معنای کنترل الکترونیکی ترافیک است در حالی که متأسفانه به اشتباه در اذهان مردم این تصور ایجاد شده که این سیستم به معنای دریافت عوارض الکترونیک است.

جلالی افزود: با نصب سیستم «آی تی سی» ترافیک در ایام پیک و غیر پیک با اخذ عوارض شناور کنترل شود و پیمایش ترافیک را کنترل کنیم.

بهرامی تصریح کرد: دریافت عوارض شناور باعث می‌شود از هر وسیله نقلیه با توجه به مسافت طی شده خواهد بود و راننده مجبور نیست عوارض تمام مسیر را پرداخت کند.

او اظهار داشت: در این سیستم از راننده‌ای که ۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد با راننده‌ای که ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته عوارض یکسان دریافت نخواهد شد و نوعی عدالت را در این وضعیت شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار