نایب رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان گفت: باید بحث تحقق مدیریت واحد مرز‌ها را پیگیری کنیم چرا که تحقق آن، مشکلات فراوان دیگری را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی قندچی نایب رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان با اشاره به مرز ترکمنستان و وضعیت فعلی تجارت از مسیر این کشور، گفت: پیگیری‌هایی برای از سرگیری تبادلات تجاری و فعال شدن مرزهایمان با این کشور صورت گرفته که به زودی نتایج آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

او افزود: اما همچنان در بحث مشکلات مربوط به ورود و خروج مسافران و خسارت مربوط به ابطال ویزای رانندگان با چالش‌هایی مواجه هستیم.

نایب رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان با اشاره به عدم وجود مدیریت واحد در مرز‌های کشور به عنوان عمده‌ترین چالش در این بخش، ادامه داد: یکی از مصادیق این بحث، از گذشته تا به امروز مرز دوغارون است. انبوه مشکلات در این منطقه، بار‌ها در جلساتی از این دست تکرار شده، اما تغییری حاصل نیامده است. بروز یک بارندگی، چالش‌های جدی و صف‌های طولانی برای خروج ناوگان حمل و نقل تجاری را موجب می‌شود.

قندچی بیان کرد: فقدان جدی زیرساخت‌ها و امکانات نیز بر حجم مشکلات افزوده است.

او تصریح کرد: نبود مدیریت واحد مرزی نیز باعث شده تا نهاد‌ها و سازمان‌های حاضر در مرز، هم خوانی کافی نداشته و بروز یک مشکل کوچک، به چالش بزرگ در زنجیره خدمات این مرز تبدیل شود. پیگیری این جنس امور در سطح ملی، ما را مدت‌ها متوقف خواهد کرد، اما اگر بستر حل و فصل آن در استان فراهم شود، چالش‌های زیادی مرتفع خواهند شد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.