رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: سرعت، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو در حین رانندگی از مهمترین علل وقوع حوادث ترافیکی در ۳ ماهه اول سال جاری در جاده‌های استان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : برابر بررسی وتجزیه و تحلیل صورت گرفته پلیس راه استان در بحث تصادفات جاده ای، ۸۵ درصد از تصادفات به وقوع پیوسته در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به ۴ عامل اصلی ذکر شده در جاده‌ها بوده که به طور مستقیم در تصادفات نقش داشته اند.

او افزود: پیشگیری از عامل‌های اصلی ذکر شده در بحث تصادفات که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده‌های برون شهری استان است از مهمترین ماموریت‌های این پلیس بوده و ماموران پلیس راه استان به صورت جدی و قاطعانه با رانندگانی که مرتکب چنین تخلفات حادثه ساز شوند برابر مقررات قانونی رفتار می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: در بحث عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو‌ها خصوصا سرنشینان ردیف عقب سواری‌ها در افزایش صدمات وارده و یا فوت سرنشینان بی تاثیر نبوده و سهم قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده است که این پلیس با تدابیر در نظر گرفته شده در کلیه پاسگاه‌ها بر این موضوع به صورت جدی نظارت و کنترل می‌کند.

او اضافه کرد: پلیس راه استان با استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیزات کنترلی در اختیار در راستای ارتقاء امنیت جاده‌ای و حفظ سلامت و صیانت از شهروندان با رانندگان خاطی و هنجار شکن که خط قرمز پلیس را رعایت نمی‌کنند برابرمقررات رفتار خواهد کرد.

همتی زاده با توصیه به رانندگان بیان کرد: رانندگان عزیز از عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی زیاد زندگی خود را به کام مرگ هدایت نکنید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.