به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ۱۵۰ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۹۸ در سامانه ۱۱۵ استان ثبت شده است گفت: مردم توجه داشته باشند با این اقدام ممکن است باعث اشغال شدن سامانه و از دست رفتن فرصت برای حفظ جان فرد حادثه دیدهای شوند.
او افزود: با توجه به محدود بودن اپراتورهای سامانه ۱۱۵ هر مزاحمت تلفنی ممکن است باعث اشغال شدن سامانه برای گزارش یک حادثه جدی شده و فرصت طلایی پرسنل امدادرسان را از بین ببرد و باعث مرگ شخص حادثه دیدهای شود.
بیشتر بخوانید: انجام ۸۰۰ هزار تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵
حیدری اضافه کرد: از دیگر مشکلات پرسنل اورژانس حوادثی است که برای خود آنها در حین مأموریتها به خصوص در ترافیکهای جادهای ایجاد میشود که انتظار میرود مردم در مواجهه با آمبولانس اورژانس همکاری و راه را باز کنند.
او ادامه داد: در زمان تماس با سامانه اورژانس پس از پرسیدن آدرس محل حادثه آمبولانس ارسال میشود و سوالات بعدی اپراتور برای ارسال اطلاعات به تکنسینهای فرستاده شده به محل خواهد بود لذا مردم نگران طولانی شدن تماس و از دست رفتن زمان نشوند.
حیدری از راهاندازی سیستم آسایار در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این سیستم باعث شده که فرمهای کاغذی از بین بروند و پس از انتقال بیمار به آمبولانس تکنسین از طریق تلفن همراه شرح وضعیت بیمار را قبل از رسیدن به بیمارستان به پرستاران ارسال میکند.
انتهای پیام/ف