مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: امسال حدود۵۶۰ میلیون متر مکعب آب در سد‌ها ذخیره داریم؛ یعنی بیش از نود و پنج و نیم درصد سد‌های استان کرمان در حال حاضر پر از آب هستند.

علی رشیدی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه متوسط بارندگی استان امسال، حدود ۲۳۸ میلی متر بود که بیشترین بارندگی‌ها در جنوب استان اتفاق افتاده است، گفت: این بارندگی‌ها باعث شد از اول سال آبی تا امروز، بیش از ۹۲۵ میلیون متر مکعب میزان آب به ورودی سد‌های استان و حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب میزان آب از خروجی سد‌ها بوده است که در چند سال گذشته بسیار خوب و بی سابقه بود.

او ظرفیت کل سد‌های استان کرمان را ۵۸۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: تا این تاریخ حدود ۵۶۰ میلیون متر مکعب آب در سد‌ها ذخیره داریم؛ یعنی بیش از ۹۵ و نیم درصد سد‌های استان کرمان در حال حاضر پر از آب هستند که رقم بسیار خوب و قابل قبولی است.

رشیدی بیان کرد: برای رعایت مسائل ایمنی هر زمان که سامانه بارندگی داشتیم، مقداری از آب سد‌ها را در چند مرحله خارج کردیم.

او بیان داشت: در حال حاضر ۴ سد بزرگ بافت، جیرفت، نساء و سد تنگوئیه از سوی آب منطقه‌ای ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان دو سد دیگر نیز در حال ساخت داریم، تصریح کرد: سد قدروئیه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم امسال وارد مدارشود و سد شهیدان امیرتیموری نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم امسال آب گیری شود.

او افزود: پارسال ورودی آب به سد‌های استان ۳۰۰ میلیون متر مکعب و خروجی آب تا این تاریخ حدودا ۱۷۷ میلیون متر مکعب بوده است.

رشیدی بیان کرد: آب این سد‌ها بیشتر به مصارف کشاورزی، آب شرب و بهداشت، مصرف صنعت و مسائل زیست محیطی می‌رسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سد مخزنی ، ابگیری سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار