مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از بررسی مطالعات طرح جامع این بندر و ارائه نقطه نظرات اصلاحی خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر روز سه‌شنبه از بررسی مطالعات طرح جامع این بندر و ارائه نقطه نظرات اصلاحی خبر داد و گفت: بندر خرمشهر ظرفیت پذیرش ۱۰ میلیون تن کالا در سال را دارد.

او ادامه داد: قبل از جنگ تحمیلی ظرفیت واقعی بندر خرمشهر پنج میلیون تن در سال بدون عملکرد پسکرانه‌ها که بعدها ایجاد شده و بدون ظرفیت ترمینال کانتینری و ترمینال کالای فله بود که اکنون با افزایش تقاضا بندرخرمشهر قابلیت پذیرش ۱۰ میلیون تن کالا در سال را دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود:  عملکرد کالای فله خشک بندر خرمشهر در سال گذشته۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود و پیش‌بینی می‌شود عملکرد تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر در سال جاری به چهار میلیون تن برسد و برای رسیدن به این مهم  باید ظرفیت تجهیزات، لنگرگاه بیرونی و داخلی برای این بندر در نظر گرفته شود.

اسعدی در خصوص تامین تجهیزات  اسکله این بندر نیز اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد صادرات کالای فله خشک از بندر خرمشهر تجهیز و اسکله رو رو این بندر یکی از ضرورت ها برای بارگیری به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص مشکلات ترافیکی در گیت‌های بندر خرمشهر اظهار داشت: با وجود بار ترافیکی سنگین گیت‌های  بندرخرمشهر مناسب این نوع بار ترافیکی نیست.

اسعدی اشاره کرد در بارانداز و سایر زیر ساخت‌ها بجز اسکله رو مشکلی در بندر خرمشهر وجود ندارد اما در ورود و خروج گیت ها مشکل  بار ترافیکی وجود دارد که با احداث گیت اختصاصی کامیون این مشکل برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.