مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک واحد تولیدی در تبریز که اقدام به تولید شیشه‌شوی خانگی بجای محلول ضدعفونی‌کننده می‌کرد، به پرداخت ۵.۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

جریمه ۵.۵ میلیارد ریالی یک واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی‌کننده متقلب در تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک واحد تولیدی در تبریز که اقدام به تولید شیشه‌شوی خانگی بجای محلول ضدعفونی‌کننده می‌کرد، به پرداخت ۵.۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

 یوزباشی افزود: طبق گزارش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مبنی بر فروش محلول ضدعفونی کننده بدون مجوز بهداشتی توسط یک واحد صنفی در تبریز ماموران به محل مورد نظر مراجعه کرده و پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که محلول ارایه شده به لحاظ کیفی قابل استفاده به عنوان محلول ضدعفونی نبوده و ایمنی لازم را ندارد.

او گفت: بر اساس نظر کارشناسان، مشخصات مندرج بر روی کالای این واحد تولیدی نیز جعلی و فاقد مولفه‌های لازم تولیدی بود و صرفا می‌تواند به عنوان شیشه شوی خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی مقدار کالای کشف شده از این واحد را یک هزار و ۲۲۰ لیتر اعلام کرد و گفت: ارزش اولیه این کالا‌ها بیش از ۲.۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

یوزباشی گفت: پس از احضار متهم، اخذ اظهارات وی و تفهیم اتهام به دلیل دفاعیات غیرموجه و مدارک موجود در پرونده، تخلف نامبرده محرز و مسلم شده است.

او افزود: طبق قانون تعزیرات حکومتی از حیث تخلف تقلب در فروش محصولات ضدعفونی این واحد در مجموع به پرداخت مبلغ مذکور جریمه محکوم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار