رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک گفت: صنایع فعال در این شهرستان به منظور حفظ محیط زیست و به حداقل رساندن آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی مورد پایش قرار گرفتند.

حسن ذاتی کیخا رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: میزان آلایندگی فاضلاب خروجی واحد‌های صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات از جمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش کارشناسان محیط زیست این اداره قرار گرفت و واحد‌های آلاینده در مرحله نخست اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مثبت تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می‌گیرند.

او  گفت: هرگونه آلودگی آب، هوا و خاک در محدوده شهرک صنعتی کنارک به لحاظ قرارگیری این شهرک در حریم شهری، نوار ساحلی و همجواری با روستای سعید آباد ساکنین و زیستمندان این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک افزود: صنایع باید به سمت بهره‌برداری پایدار گام برداشته تا بتوانند آینده صنعت خود را در منطقه تضمین کنند، زیرا اکثریت این صنایع، صنایع شیلاتی و وابسته به منابع آبی شهرستان بوده و با آلودگی این منابع کیفیت محصولات و ادامه فعالیت آن‌ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار