امیری گفت: نیروگاه‌های برق بنیاد مستضعفان حدود ۵ درصد از برق سراسری کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیری مدیر عامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان (صبا) در نشست خبری امروز (۲۰ خرداد) اظهار کرد: هلندینگ برق بنیاد مستضعفان ۳ نیروگاه برق احداث و ۳ نیروگاه برق هم از سازمان خصوصی سازی خریداری کرده است.

او افزود: دو روز قبل پیک مصرف برق در کشور حدود ۵۱ هزار و ۴۲۰ مگابایت برق بود که نیروگاه‌های برق بنیاد مستضعفان ۳ هزار مگابایت آن را تولید و وارد شبکه کرد. در حال حاضر نیروگاه‌های برق بنیاد ۵ درصد برق کشور را تامین می‌کند.

امیری بیان کرد: نیروگاه‌های برق بنیاد مستضعفان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ تعمیر شدند و از ابتدای سال تا تاریخ ۱۹ خرداد ماه تعهد تامین ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار مگابایت ساعت برق کشور را برعهده گرفت که تا کنون ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار مگابایت ساعت برق را وارد شبکه کرده است.

مدیر عامل هلدینگ صبا گفت: براساس برنامه ۵ ساله هفتم بنیاد مستضعفان، نیروگاه‌های برق بنیاد با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۳ برای تولید هزار تا ۱۲۰۰ مگابایت برق شبکه سراسری برنامه ریزی کرده است.

بنیاد مستضعفان برنامه‌ای برای خرید نیروگاه‌های دولتی ندارد 

امیری با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان برنامه‌ای برای خرید نیروگاه‌ها از دولت ندارد گفت: بنیاد مستضعفان برای ساخت نیروگاه‌های جدید سرمایه گذاری کرده است.

او با تاکید بر اینکه هدف بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی است، بیان کرد: بنیاد مستضعفان سرمایه محرومان را در دست دارد و سعی دارد با ارزش افزوده دارایی محرومان، آن را به دست نیازمندان برساند در همین رابطه با بنیاد علوی برای ساخت نیروگاه‌های برق در تلاش هستیم.

مدیرعامل هلدینگ صبا افزود: با تاسیس نیروگاه برق خرم آباد ظرفیت اسمی نیروگاه‌های برق بنیاد مستضعفان به ۳ هزار و ۸۵۸ مگابایت ساعت رسیده است که حدود ۳هزار مگابایت آن قابل تولید است.

امیری گفت: برای احداث نیروگاه برق خرم آباد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

عمر مفید ۴۰ ساله نیروگاه‌های برق

او  بیان کرد: عمر مفید نیروگاه‌های برق ۴۰ سال است و در حال حاضر ۶۰ درصد نیروگاه‌های برق کشور به زمان تعمیرات اساسی رسیده‌اند.

مدیر عامل هلدینگ صبا افزود: بنیاد مستضعفان برای احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس و با ظرفیت ۴۰ مگابایت برق در مناطق محروم هرمزگان برنامه‌ریزی کرده است.

امیری افزود: براساس دستور رییس بنیاد مستضعفان تمام نیروگاه‌های برق بنیاد مستضعفان باید تا پایان سال ۹۹ وارد بورس شوند و همچنین بنا داریم هلدینگ صبا را نیز وارد بورس کنیم و البته سود آور بودن این نیروگاه‌ها را در بورس تضمین می‌کنیم.

او گفت: برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی است و یکی از راه‌های آن اشتغال زایی است بر همین اساس تاکید شده است تمام نیرو‌های کار بومی باشند، در نیروگاه خرم آباد تمام نیرو‌های کار بومی هستند.

مدیرعامل هلدینگ صبا بیان کرد: نیروگاه برق خرم آباد با هزینه ۲ هزار و ۵ میلیارد تومان احداث شده است.

امیری گفت: تمام دغدغه بنیاد کمک به دولت است و در همین رابطه با گروه مپنا قرارداد بسته‌ایم و جلوی خروج ارز از کشور را گرفته‌ایم و برای اولین بار پره‌های نیروگاه قم که در گذشته از ژاپن وارد می‌شد توسط گروه مپنا ساخته و نصب شد.

او افزود: هلدینگ صبا تمام مالیات خود را از جمله مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده است و هیچ بدهی به وزارت اقتصاد نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار