ازدواج در دین اسلام امری مستحب است که با ایجاد حالت عاطفی بین زوجین شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز است طرح پیشنهادی ازدواج اجباری که یکی از اهالی رسانه مطرح کرد، به سوژه داغ فضای مجازی و گفت و گوی مردم تبدیل شده است. طرح این موضوع باعث شد تا با چند کارشناس مذهبی و مشاور  گفت‌وگو کنیم و  معایب و محاسن آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سید محمد مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ازدواج در اسلام باید به اراده و خواست طرفین باشد. این موضوع یک قاعده فقهی است. اغلب فقها ازدواج‌های اجباری را که به زور و قهری باشد، شرعی نمی‌دانند و برای این عمل پیامد‌های خطرناکی را متذکر می‌شوند. اگر انسان در حالی که به بلوغ فکری نرسیده و تجربه لازم برای ایجاد زندگی مشترک را پیدا نکرده است و بدون ایجاد ارتباط عاطفی و فقط به دلیل قوه قهریه تن به ازدواج دهد، بسیار خطرناک است.

ازدواج اجباری باعث تشکیک در حقانیت دین / ازدواج اجباری طرحی مردود در عرف و شرع

وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان را به ازدواج تغییر دهیم، گفت: چرا از مسیر اجبار به مسئله ازدواج وارد شویم؟! خانواده‌ها می‌توانند ازدواج آسان را ترویج و به آن سرعت دهند. روایات متعددی داریم که اگر دین فردی را پسندیدید، به او دختر بدهید. خدا هم در این مسیر وعده داده که زندگی و معاش دختر و پسر را تأمین می کند. پس به جای اینکه برای تشکیل زندگی مشترک در مسیر اجبار حرکت کنیم، خانواده‌ها و حکومت موظف هستند زمینه و بستر لازم را برای تسهیل و تسریع ازدواج فراهم کنند.

حجت الاسلام حائری زاده افزود: جوانی که به تدبیر و بلوغ عقلی نرسیده، تشکیل زندگی برایش مشکل است. خانواده‌ها و حکومت باید در اینجا وارد عمل شوند و با ایجاد تساهل در زندگی جوانان اعم از آسان گیری ازدواج، تهیه مسکن و شغل گرایش در جوانان برای ازدواج را ایجاد کنند.

وی افزود: اینکه در یکی از بند‌های طرح «ازدواج اجباری» گفته شده مبلغی از پول فردی که حاضر به ازدواج نیست، گرفته شود و به فقرا داده شود، با روایت «الناس مسلطّون علی اموالهم» مغایر است. یا اینکه گفته شود شغل دولتی به فردی که ازدواج نکند، داده نشود، غلط است؛ زیرا این فرد کار خلاف شرعی انجام نداده بلکه شاید با ازدواج نکردن فقط مرتکب مکروه شده باشد. در نتیجه این نوع بند‌ها و شروط نه شرعی است و نه عقلی و قانونی. هدف این طرح خوب ولی مسیر آن نادرست است.

حجت الاسلام حائری زاده در پایان مطرح کرد: با برخی پیشنهادها، طرح‌ها و پخش مطالبی در فضای مجازی کاری نکنیم که تشکیک در دین پیش بیاید.  باید کار فرهنگی درست صورت گیرد، برکات ازدواج برای دختر و پسر مشخص شود و خانواده‌ها و حکومت هم در تسریع ازدواج همکاری کنند.


بیشتر بخوانید : طرح ازدواج اجباری افراد بالای ۲۸ سال کذب محض است


سید مجتبی حورایی مشاور و کارشناس تربیتی هم، درباره بُعد روان‌شناختی ازدواج اجباری به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کسانی که این طرح و پیشنهاد را مطرح کرده‌اند، قطعاً دغدغه ازدواج جوانان را داشته اند. به هر حال سن ازدواج بالا رفته و نرخ ازدواج پایین آمده است اما با چنین طرح و روشی مقوله ازدواج را به صورت یک موضوع ماشینی و منطقی نگاه می‌کنیم. درست است که ازدواج باید عاقلانه باشد، ولی در عین حال یک جریان عاطفی و احساسی است؛ یعنی باید فرد به یک نیاز عاطفی درونی برسد و به فردی کشش و تمایل پیدا کند که در نهایت منجر به ازدواجش شود.

ازدواج اجباری؛ باعث تشکیک در حقانیت دین اسلام/ طرحی مردود از نظر شرع و عرف

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که در خیلی از ازدواج‌هایی که با جریان عاطفی شکل می‌گیرد، پس از مدتی علاقه‌ها فروکش می‌کند و زندگی زوجین پایداری لازم را ندارد. حال تصور کنید ازدواج صرفاً به خاطر این باشد که محرومیت‌های قانونی شامل فرد نشود؛ دیگر معلوم است که اصل ازدواج برای خودِ این فرد لازم نشده و به اکراه به این موضوع تن داده است. این امر در نهایت باعث تشدید آمار طلاق می‌شود که پیامد‌های ناگواری را برای جامعه ما دارد.

حورایی گفت: محدودیت‌هایی که در این طرح پیشنهادی مطرح شده است، باعث ایجاد نگاه منفی به مقوله ازدواج می‌شود. از همه مهم‌تر باید یقین کنیم که در چنین حالتی و با ازدواج اجباری، میزان طلاق بالا خواهد رفت؛ برخی ازدواج‌ها که با علاقه صورت می‌گیرد، پس از مدتی به طلاق می‌انجامد، چه رسد به ازدواج‌های اجباری.

وی در پایان گفت: باید با ایجاد میل و علاقه به سمت ازدواج حرکت کرد. اینکه ما پاداشی برای ازدواج جوانان در نظر بگیریم، بسیار خوب است؛ زیرا خداوند هم پاداش‌هایی در نظر گرفته و می‌فرماید «با ازدواجتان از فضلم شما را بی نیاز می‌کنم». خداوند پاداش می‌دهد و نفرموده اگر ازدواج نکنید، شما را محکوم می‌کنم؛ زیرا تنبیه ذهنیت جامعه را خراب می‌کند. در نتیجه عزیزانی که دغدغه ازدواج جوانان را دارند، بیشتر فکر و خلاقیت خود را برای تسریع و تسهیل ازدواج به کار ببرند. مثلاً از لحاظ اقتصادی، اشتغال و تهیه جهیزیه به جوانان کمک کنند.

ازدواج اجباری؛ باعث تشکیک در حقانیت دین اسلام/ طرحی مردود از نظر شرع و عرف

حجت‌الاسلام احمد بصیری مشاور و کارشناس مذهبی هم در مورد طرح ازدواج اجباری، به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مفادی که در طرح ازدواج اجباری مطرح شده قابل استناد نیست؛ ازدواج در اسلام یک امر مستحب موکد است و ما نمی‌توانیم هیچ اجباری از لحاظ شرعی در این قضیه داشته باشیم. دین به ما این اجازه را نداده است. در نتیجه از لحاظ عرف، عقل و شرع ما نمی‌توانیم اجباری برای ازدواج داشته باشیم و این طرح از پایه و اساس مردود است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا نمی گویید اگر مسئولان نتوانستند مردم را ثروتمند کنند وشرایط ازدواج جوانان را مهیا نمایند بایدتمام حقوق آن ها بین نیازمندان تقسیم شود مرتب از مردم مایه می گذارید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
نمایندگان محترم لطف کنند علاوه بر طرح ازدواج اجباری, طرح شغل اجباری, مسکن اجباری و خودرو اجباری رو هم تصویب کنن تا اگه کسی به سن 28 سالگی رسید و اینارو نداشت بخشی از حقوقشون و مسوولین مرتبط در این زمینه به عنوان مالیات جهت انجام این طرحها و به ثمر رسیدن اونا کسر بشه و در اختیار افراد بالای 28 قرار بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۰:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
مریم خانوم واقعا ایده جالبی دادین خوشم اومد حرف دل همه رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم.
اگر بسیاری جوانها تا کنون قادر به برخورداری از موارد اولیه زندگی نیستند و بسیاری حتی در آستانه 40 سالگی این موارد رو ندارند قطعا ناشی از کم کاری بسیاری ا ز مسوولین مربوطه هست. متاسفانه اکثرا میخواهند دست در جیب مردم(مالیات) کنند تا مشکل افراد دیگه حل بشه نه مردم. اگر قانونی تصویب بشه که خود مسوولین مسوول این نابسامانیها شناخته بشن قطعا نمیگذارن به خاطر منفعت خودشون هم که شده اوضاع به اینجا برسد و همیشه ساده ترین راه رو برای خودشونانتخاب کنن.
در هر صورت خداوند به همه ما رحمت بفرستد و در حل مشکلات مردم کمک کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم چرا اسم طرح رو گذاشتن ازدواج اجباری کسی قرار نیست کسی رو مجبور به ازدواج کنه طرح میگه اگه تا 28 سالگی ازدواج نکردی باید مالیات بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم چرا اسم طرح رو گذاشتن ازدواج اجباری کسی قرار نیست کسی رو مجبور به ازدواج کنه طرح میگه اگه تا 28 سالگی ازدواج نکردی باید مالیات بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم چرا اسم طرح رو گذاشتن ازدواج اجباری کسی قرار نیست کسی رو مجبور به ازدواج کنه طرح میگه اگه تا 28 سالگی ازدواج نکردی باید مالیات بدی.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس.اقتصادی
۰۹:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام.درسته.ان.یک.پیشنهاد.بود.و.قانون.نشده.ونیست...در.مورد.ازدواج.باید.دست.جوانان.را.گرفت.از.طریق........از.درصدی.از.درامدهای.مالیاتی.و.معاملاتی.و.سود.اوری.هایشرکتها..بانکها.و.خیرین.و.دولت.محترم.وبا.ایجاد.صدق.های.تعاون.ازدواج.جوانان.ایجاد.شود.وام.دادن.تنها.راه.چاره.نیست.درامدی.نباشد.پرداخت.اقساط.وام.هم.نمی.تواند.باشد.از.ریشه.مشکل.جوانان.را.حل.کنید.حتی.از.تولد.تا.ازدواج.باید.بفکر.ایجاد.پسانداز.باشیم.دوم.که.مشکلات.بیشتر.خانواده.ها.رنج.میبرند.مهریه.است.چرا.دختر..از.خانه.پدری.دادخواست.مهریه.میدهد.و.قانون.حمایت.میکند.پس.اصلاح.قانون.مهریه.دادخواست.مهریه.وطلاق..باید.اصلاح.شود.چونکه.در.دادگاها.پرونده.بیشماری.وجود.دارد.که.رندگی.را.برای.خانواده.ها.تلخ.کرده.وحتی.باعث..جنایت.شدند.قانون.باید.جلوی.مهریه.زیاد.را.بگیرد.قانون.باید.جلوی.دادخواست.قبل.از.تمکین.را.بگیرد.قانون.باید.قبل.از.بچه.دار.شدن.حد.اقل.۵.سال.زن.حق.طلاق.نداشته.باشد.زان.باید.بدان.ازدواج.برای.پول.دار.شدن.و.جواز.مهریه.نیست.زنان.مهری.در.رندگی.زوج.و.زیر.یک.سقف.نرفتند.و.تمکین‌نکرده.چه.پولی.باید.بگیرد.اینجا.نیاز.هست.قانون.اصلاح.شود.و.نیز.کسانی.که.وکیل.هستند.فقط.پول.میگیرند.و۵.سال.هم.برای.یک.دادخواست.مهریه.وطلاق.طول.بکشد.معنی.ندارن.و.حتی.یکبار.این.وکلا..رن.وشوهر.به.دادگاه.روبروی.هم....قرار.نمیگیرند.تا.مشکل.را.طبق.دستور.قران.وشرع.حل.و.داوری.کنند.همش.در.غیاب.اتش.اخلاف.را.زیاد.میکنند.مثل.دو.لشگر.دارن.بجای.صلح.شاخه.شونه.میکشند.وهزاران.خانواده.این.مشکل.را.دارند.پیشنهاد.میکنم.این.مشکلات.جوانان.را.مد.نظر.قرار.بگیرد.و.مواظب.وکلا.هم.باشند...که.پول.کلان.از.زوج.و.زوجه.نگیرند.و.طبق‌تعرفه.قانون.که.نظارت.هم.باش.این.بازار.را.جمع.کنند.و.اصلاحات.لازم.است.امید.است.که.ریشه.فساد.در.همه.جا.کنده.شود..تا.فقر.و.ذلت.ایجاد.نکند.درپناه.حق.باشید.واسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت بیکاری و گرونی رو برداره کافیه.ملت خودشون ازدواج میکنن بچه دارم میشن نیازی ب هیچ قانون و اجباری نیست.تابلو از قصد دارن اینکارا میکنن.کیه ک ندونه؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر بخواهید مانند زندکی پدری خود امکانات داشته باشید بعد زندگی مستقل مشترک داشته باشید باید هم سن پدرتان باشید زیرا او هم در طی سنوات گذشته از عمر خود این رزق الهی را بدست اورده
مدیریت زندگی واقعا هنر است به اطرافیان نشان دهیم که بزرگ ومسولیت پذیر هستیم وتوانایی اداره خود را داریم
انسانهایی که فقط با راحتی عجین باشند از تواناییهای بشری دور و غریب هستند
نیازها موجب خلاقیت میشوند
از تو حرکت از خداوند قاد مطلق وروزی دهنده برکت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تخریب امور خیر ، تعریف بد ویا احرای بد وناصواب انهاست یعنی ازدواج امر پسندیده خداوندی گرفتار اشتباهات ادراکی وافراط وتفریط شود
فرهنگ ازدواج صحیح ولزوم وضرورت این امر در زندگی بسر در این عالم خاکی میبایست گسترش یابد وفخر فروشی وفرهنگ اشرافی از این موضوع رخت بربندد که مز با ارایه الگوهای حقیقی یعنی امامان معصوم(ع) وافراد شاخص ومتدین جامعه امکان پذیر است
وضعیت مناسب اقتصادی هم که به لطف غرب زده ها وبد جام انها با اینوضعیت روبروست می تواند با همت وحرکت جهادی مومنین جامعه ودلسوزان ودلواپسان اهل علم وعقل سرانجام مناسبی پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۷:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یه راه اینه که اذن پدر برای ازدواج دختر رو تا یه سنی بردارن. خیلی از موارد سختگیری های والدین مانع تشکیل خانواده میشه. وگرنه تا بخوان با فرهنگسازی شرایط رو عوض کنن این جمعیت پیر شدن رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
قریب 20 سال وضع جمعیتی کشور بحرانی و الان در نقطه بی بازگشت جمعیتی هستیم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اشتغال اجباری نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خیر . موجود نمیباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سال جهش تولیده من دوست داشتم توان مالی میداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۲:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بفكر جوانان باشين براشون رفاه ايجاد كنين موقعيت هاي شغلي بيارين كه جوانان بتونن كار كنن ببين چجوري ازدواج رشد نميكنه سعي كنين فكر به مشكلات جوانان را در فكر خودتون اجباري كنين براش لايحه بذارين اصلأ وزير بذارين تا بتونه مشكلات جوانان مارو حل بكنن من بنده خودم ٢٨ سال سنمه چون بازار كار ميكنم نميتونم رو بازار حساب ببرم زن بگيرم اينجور خودمم با گرون شدن خودم زجر ميكشم ولي يكي ديگه پيشم باشه اونم كنارم زجر ميكشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باید در دهن افراطی ها زد در این مواقع از دین هم جلو میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با سلام به هم وطنان باید بگم بنده خودم 30 ساله هستم و مجرد
مخارج روزمره زدگی اینقدر بالا هستش حداقل هر کسی که میخواد زندگی تشکیل بده باید حداقل الان ماهی چندین میلیون در آمد داشته باشه تازه زندگی سطح پایین معمولی بدون مسافرت و تفریح شما یه دندان پزشکی برید یه دندون پر بکنید حداقل باید یک میلیون الی دو میلیون پول بدید وای به حال اینکه مریضی دوا درمان بیمارستان کشیده بشه انشالله که بنده اشتباه بکنم و هر کسی بخواد ازدواج کنه موفق و خوشبخت باشه ولی دقت کنید الکی خودمون و اون بنده خدایی میخواید از خانواده اش جدا کنید به درد سر ندازیم یه سر به دادگاه های خانواده بزنیم ببنیم چه خبر بیشتر زوج ها مشکل اقتصادی دارن ....
Iran (Islamic Republic of)
سناتور
۰۲:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
فاز شما چیه خداوکیلی؟ شما شرایط ازدواج جوانها رو مهیا کنید
Netherlands
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نمیتونی همچین کاری کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
هر کس در این شرایط نابسامان ازدواج کند ، حق افراد ناتوان و بیکار را ضایع کرده است و باید در درگاه الهی پاسخگو باشد . هم خودش و هم همسرش .
Belgium
کوروش
۲۳:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ادم بدون پول زنده می مونه!اما بدون عشق قطعا مرده متحرکی بیش نیست- من از ازدواج اجباری حمایت می کنم!اقای حائری زاده سفسطه نفرمائید ازدواج اجباری ،اجبار دو نفر مشخص نیست اجبار در بازه زمانی مشخص هست نه افراد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ینی چی که آدم بدون پول زنده ميمونه؟؟؟
وقتی پول نداری از کجا شکم زنت و بچه تو پر کني؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اجبار در این مورد رمانی هم پاسخگو نیست بلکه معرفی وبیان دلایل سن مناسب اردواج وارایه روش وسبک زندگی مناسب و غیر اشرافی میتواند به این خواست عمومی منتج شود البته ابجاد موج سالم ومنطقی ازدواج در ین مناسب کار جالبی است که شاید همه مردم با ان همراهی کنند البته بدون اجبار زیرا اجبار عقل وتوانایی افراد را ضعیف وحتی کور میکند وموجب اشتباهات دیگری میگردد
تمام معضلات بعلت رواج افکار پلبد غرب در جامعه اسلامی است که طرز زندکی وفکر مردم را به سمت دنبا طلبی وفخر فروشی گمراه کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امان امان امان ، وضع اینقدر خرابه که مردم باید اولین پولی که دستشون میاد بدن اعصاب و روانشون رو درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت ا...بجای حل مشکلات وبرداشتن موانع ازجلوی پای جوانان وتشویق انها به ازدواج اقایان کم هزینه ترین کاررا انتخاب کردند افرین
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۲۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به هرکس برای ازدواج ۵۰ میلیون وام ۱۰ ساله بدید.بعد بدنیا اوردن فرزند اول وام رو پس نگیرید.برای فرزند دوم کمک هزینه ی ترید ماشین بدید.برای فرزند سوم یک خونه بدید.بخدا این پول ها جای دوری نمیره.تا کی باید حرف رهبر روی زمین بمونه
Iran (Islamic Republic of)
Amir mohamad
۲۱:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شوخیشم ترسناکه. من یه جوون در آستانه 28 سالگی با حقوق 3 میلیون که 1.5 میلیونشم قسطه چجوری ازدواج کنم. کجای اسلام نوشته ازدواج اجباریه و اگه ازدواج نکرد یک چهارم درآمدشو مالیات بگیرید
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خوش به حالت 28سالته یه حقوقی داری.من 40سالمه همونم ندارم.ناشکری نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خداروشکر3میلیون که خیلی خوبه...
برو ازدواج کن...
با سه تومن میتونی بري جلو حداقل....
ولی با جون کندن باید بگذرونی....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر بخواهید مانند زندکی پدری خود امکانات داشته باشید بعد زندگی مستقل مشترک داشته باشید باید هم سن پدرتان باشید زیرا او هم در طی سنوات گذشته از عمر خود این رزق الهی را بدست اورده
مدیریت زندگی واقعا هنر است به اطرافیان نشان دهیم که بزرگ ومسولیت پذیر هستیم وتوانایی اداره خود را داریم
انسانهایی که فقط با راحتی عجین باشند از تواناییهای بشری دور و غریب هستند
نیازها موجب خلاقیت میشوند
از تو حرکت از خداوند قاد مطلق وروزی دهنده برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
صحبت درست و منطقی
Germany
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تصویب قانون تعلق سهام عدالت برای تولد هر فرزند بهمراه یکی از زوجین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کی این طرح رو داده ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
عزرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم ما جوانان را ول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منم طرحی رو مطرح میکنم کسانی که طرح های پوک و پوسیده میدن که باعث تورم ، بیکاری ، گرانی مسکن که باعث میشه ازدواج خوب به راحتی شکل نگیره از حقوق این افراد کم بشه اینها تنبیه بشن بدن به اونهای که می‌خوام ازدواج کنن این استراتژی در هر صورتش موفق تر از طرح پوسیده این آقاست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من که قید ازدواج زدم و هیچ وقت زن نمیگیرم نه خونه دارم نه پول دارم شغل ثابت هم ندارم انقدم سختی کشیدم با بیست و هشت سال سن از زندگی نا امید شدم ازدواج برای اقا زادهاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یک جوری نوشتی من فکر کردم ۵۰ سالته.ان شاا... تا ۷ سال دیگه وقت ازدواجت میشه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینو حذفش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حداقل خانه های سازمانی ب مردم بدهید ده پونزده سال بدون اجاره زندگی کنند تا این ک بعدها خودش ن خونه داربشند حداقل دیگه کرایه وبا بیپولی دیگه یه مدت غصه اجاره خونه رو نخورند تواین شرایط سخت اقتصادی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی شغل نداریم کدوم سازمان خونه سازمانی بده!؟
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ایهاالناس.من چهل سالمه 17ساله دست به هرکاری زدم بدهی به بارآوردم الان آس وپاس وبدهکاروبیکارم.دوس دارم زن داشته باشم چندتاهم بچه.حالاشمابگیدمن چطوری ازدواج کنم وبچه دارشم؟نه خانه ن شغل ونه سرمایه؟.جواب بده.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
لازم به ذکر است این موضوع فقط یک طرح پیشنهادی از یکی از اصحاب رسانه بود و هیچ ارگان و نماینده مجلس ای این موضوع را مطرح نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شما از 17سالگی کارمی کنی من از 12 سالگی اولین درامدرا داشتم ومثل شما هستم 47سال دارم متاسفانه مسئولان صدایشان از جای گرم درمی آید فکرمی کنند مردم از خوشی ازدواج نمی کنند ومی خواهند همین بخورونمیر را مشمول مالیات کنندبه این ترتیب از کارآفرینی شانه خالی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چه جالب...
سایت جواب داده...
اینقدر مردم مسخره کردن،سایت دیگه زبون باز کرده....
به هر حال نسنجیده مطرح شده...
کسی که شکم ش سیره از حال گشنه چه خبر داره....
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ایهاالناس.من چهل سالمه 17ساله دست به هرکاری زدم بدهی به بارآوردم الان آس وپاس وبدهکاروبیکارم.دوس دارم زن داشته باشم چندتاهم بچه.حالاشمابگیدمن چطوری ازدواج کنم وبچه دارشم؟نه خانه ن شغل ونه سرمایه؟
جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من که موافقم لطفا به اجبار یه زن خوب بدید من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
هر چقدر خودت خوب باشی،زنت هم همون قدر خوبه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ازدواج وفرزنداوری مال بازیگرها وفوتبالیستها وپزشکا وسیاستمدارهاست وکارخونه دارها مال ما مردم بدبخت بیچاره نیست ک درامد کلان نداریم مال پولدارهاست ن ما بدبخت بیچارهها ک بچه هامون اینده هم ندارند مال اقا زاده هاست مختص ب بچه پولدارهاس ن ما ک کار ثابت هم نداریم وحداقل با یه خونه 40 متری!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آه و نفرین همه پشت سر باعث و بانيش....
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۷:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا تشویق نشند. بجای تنبیه چرا تشویق نمی کنید با طرح های متنوع. مثل مسکن و خودرو استخدام کسی ام که واقعا ازدواج نکرد در واقع از حمایت دولت برخوردار نمیشه چون اولویت ثبت نام با متاهلین برای هر فرزند هم همین طور. مسکن و خودرو بدند در عوض استخدام بشند در شرکت کار می‌کنند قسطشو میدن منتها با بهره بانکی پایین و اقساط بلند نه اینکه بهره سنگین بانکی. در کل بخواند خیلی راحت میشه مشکلات حل بشه منتها انتظار فرج داریم ولی هیچ کاری نمی‌کنیم واقعا درد درد انوقت میگیم ما امام زمان دوست داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خارج همینجوره، همه چی میدن کم کم قصد میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
والله بخدا...
ینی عقلشون نرسیده به این موضوع؟
به فکر مردم نیستن که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مثل اینکه قانون بزارن گرسنگان افریقا اجباری باید غذا بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دقیق همین طوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الان این چه مثالی بود زدی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آره دقیقا....
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۱۷:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام.اونایم که شغل دولتی دارن استخدامم هستند مثل اون آقایی که گفتن خونه ام دارن 35 سال سن دارن از تنهایی لذت می ببرند..باید استخدامی رو از کسانی که ازدواج نکردند لغو کرد مثل یه شخصی که درس خوانده مسئولیت کار پذیرفته ایشان شایسته مسئولیت نیستا چون کسی که از مسئولیت همسر پذیری خوداری کردند پس نمی تواند از مسئولیت خود در امور کار به خوبی ایفا کند
Sweden
شهروند ایران
۲۲:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هدف از ازدواج برا بعضی ها تولید مثله
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۱۷:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام.به نظرم طرح خوبی است می بینیم بعضی ها پولم دارن ازدواج نمی کنند بعضی از جوانان ما تنبل پرورند...بله درسته باید امکانات از جمله مسکن که خیلی مهم است فراهم شود به خدا سن ازدواج برود بالا ، لذت بردن از زندگی برای شخص کم می شود پس بزارید این طرح اجراح شود.
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۱۷:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام.به نظرم طرح خوبی است می بینیم بعضی ها پولم دارن ازدواج نمی کنند..بعضی از جوانان ما تنبل پرورند...بله درسته باید امکانات از جمله مسکن که خیلی مهم است فراهم شود به خدا سن ازدواج برود بالا ، لذت بردن از زندگی برای شخص کم می شود پس بزارید این طرح اجراح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خب شاید دلش نخاد ازدواج کنه؟
مگه هدف فقط ازدواج کردنه؟؟
بالا توضیح داد که اگر کسی ازدواج نکنه کار خلاف شرع نکرده ،نهایتا مرتکب مکروه بشه....
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تا اجباری نشه من ازدواج نمی کنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بیچاره جوانان که میخوان تواین موقعیتسیاسی واقتصادی فشل وناکارآمد زندگی کنن وتشکیل خانواده بدهند آخه خداروخوش میاد بامردم اینجوری تا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با این وضع عاشق شدن گناه و حرامه برا ما فقیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بله متاسفانه
همه چیز واسه پولدارهاست،
خدا از باعث و بانيش نگذره...
Germany
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آسان ترین کارها را هم یا اجبار نمیتوان انجام داد آ ن هم با جوان !!!! لطفا با بانظرکارشناس خانواده وعامه مردم کار پیش میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مالیات هیچ میشود هیچ
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من مجردم سی سالمه
یه دخترو دوست دارم حتی ندارم کرایه بدم برم خواستگاری
حق بهش میدم اجازه بهم نده برم خواستگاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینقدرنگیدازدواج کنیداول خونه بدیدباماهی ۶میلیون حقوق.ماکه ازدواج کردیم وبچه دارشدیم نه خونه ای نه ماشینی نه پولی که امکاناتی برای بچه هاتهیه کنیم هروقت بچه هام ازام چیزی می خوان میگم چشم دعاکنید پولداربشیم براتون می خرم بچه هام فقط حسرت می خورن وافسرده میشن شمام دعاکنیدماپول داربشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا باعث و بانی ش رو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با این تورم روزانه گرونی وحشتناک هیچکس ازدواج نمیکنه جمعیتم نصف میشه تا چند سال دیگه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایران
۱۵:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من هم خونه دو طبقه دارم هم ماشین و هم کارمند دولت هستم باماهی 6/5 حقوق و شغل دوم هم دارم و تمایلی به ازدواج و زن گرفتن و تولید مثل ندارم و 35 سالم و تنهایی از زندگی لذت می برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
جمعیت همین الانش هم نصف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خب که چی؟؟؟؟!!!الان میخوای ازت مالیات بگیرن تا ازدواج کنی...خب ازدواج نکن...واللا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
انگار تو ایران زندگی نمی کنه شرایط چنان سخت کردین که اونایی که ازدواج کردن هشتشون گرو بیستشونه حاجی خدایی هست
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۵:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه واقعا میخواستن کمک کنن خیلی راه ها هست نمونش مثلا دادن مسکن به کسایی که تازه ازدواج میکنن اونم به صورت مجانی ها و دوم مقداری پول مثلا 50ملیون تومان برای داماد و 50ملیون تومان برای عروس که بتونه پول جهز یه بده وسوم کمک کردن به آنها مثلا کسایی که کار ندارن مجلس میتونه کاری براشون درست کنه و خیلی کارهای دیگه والا با این حرفایی که من زدم بچه ها هم دلشون میخواد ازدواج کنن
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
این طرح و پیشنهاد در مجلس مطرح نبوده بلکه یکی از اهالی رسانه این موضوع را به عنوان یک موضوع مطرح کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ببین چی شده که سایت جواب داده...
مردم مشکل داره...
صدای همه دراومده...
عوض اینکه برن تو خونه های آنچنانی بشينن،بیان مشکل مردم رو حل کنن
اما خمینی خودش گفته،که وقتی مسئولین یه جامعه کاخ نشین شدن،باید فاتحه ی اون جامعه رو خوند....
مسئولین ما کجا زندگی ميکنن؟
از اون بالا،کجا حال جوانان رو ميفهمن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با بعضی حرف های بی منطق مردم رو سرکار میزارن.خب شما نماینده محترم مشکل اشتغال ومسکن جوانان رو حل کن بالای ۸۰ درصد جوونا بسرعت ازدواج میکنن.شما مشکل تورم رو حل کن نمیخود چیزی رو اجباری کنی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بی انصافا من وبرادرم مهندس بیکاریم کار به ما بدید تا ازدواج کنیم بیکاری مشکل همه بدبختیهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام مندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
شرع مقدس بهترین تدبیر را کرده تا جایی که گفته اگر کسی به گناه می افتد یا خوف گناه دارد واجب است ازدواج کند
اما خب وقتی دخاری 9 سالگی و پسری 15 سالگی بر حسب سال قمری مکلف میشود و قوای جنسیشون فعال میشه(ممکنه بعضیها زود تر فعال بشه یا شاید دیرتر)
اون موقع فکر رفع نیاز اند خانواده یک جور سربازی یکجدر درس یکجور مشاوران یکجور مانع این ازدواج می شوند میرسه به سن بالا دیگه یا گناه کرده و عادی شده برایش یا صبر کرده و بی خیال شده یا ترسیده و البته به موقع توانسته ازدواج کند
چقدر در رفع موانع تلاش کردید؟
چقدر قانون 2 سال سربازی و کار نکردن جوان را کم کردید؟
چقدر در القا فهم صحیح جهاد تلاش کردید؟
بسم الله
سربازی را لغو و یا ممنوعیت کار را بردارید و به صورت مقطعی دعوت به خدمت کنید
مثل یک مسلمان که باید همیشه محیا دفاع باشد نه کسی که 2 سال مانع جلوشه بره بیاد بعد ازدواج کنه
ببینید آمار میاد بالا یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دو پیشنهاد دارم برای تسریع ازدواج
1- پرداخت 200 میلیون بلاعوض به هر زوج
2- تهیه ی رایگان یک دستگاه مسکن حالا یا آپارتمان یا ...
80 درصد مشکل حله.
اگر 5 میلیون جوان این تسهیلات را بگیرند مبلغ ناچیزی است. حدود 1000 میلیارد تومان
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۹:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شما پیشنهاد ندی بهترع میشه1000000میلیارد تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
میشه 100 هزار میلیارد: 100000000000000 معادل 6 میلیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چیزکیک تنوری و قهوه هم میخوای ؟ دیگه چی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بلا عوض؟
از این مبلغ 1 تومن ش رو با سود چند درصدی،به شما وام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شما عدالت رو جاری کنید ببینید چطور جوونا فوج فوج ازدواج میکنن . این وضعیت که دارین میبینین به خاطر عدم وجود عدل در اجتماع هست .
برای 50 میلیون که حتی یک ماشین هم نمیشه باهاش خرید باید دو تا ضامن بیاره ؟ کجای این عدل هست و کجای این جامعه اسلام رو میشه نشون داد ؟
نه به ازدواج خیلی وقت که شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
پس کی پول سهام ها ۳۰ درصد رو میریزید بابا ولمون کید با این اخبار تکراری بگید کی پولمون رو میدید چرا برا خیلی ها اینقدر کم ریختید جواب این سوال ها مهمه.نیاز داریم پس این چه عدالتی بود.چه واگذاری مستقیمی؟چه آزاد سازی ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مسکن رو ارزون کنید به جوان ها شغل فراهم کنید وسایل خانه را ارزان کنید والا ماهم دوست داریم ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حرف های صد من یک غاز که میگن همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من به نوبه ی خودم اعلام می کنم که هیچوقت ازدواج و فرزندآوری نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من به نوبه ی خودم هیچوقت ازدواج و فرزندآوری نمی کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ازدواج نکن
Iran (Islamic Republic of)
یکتا
۱۶:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با این وضع نتنها شما هیچکی نباید ازدواج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
به مبارکی و میمنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما ازدواج کردیم،بچه دار نمی شیم
شوهرم کارمنده،نخبه هم هست...
برای درمان ناباروری،حداقل باید ۳۰میلیون تومن تو جيبمون باشه،
برای هر سونوگرافی 100 تومن،ماهی ۵-۶بار سونوگرافی
برای یه عمل لاپاروسکوپي 20 میلیون
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خانه از پایبند ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چه کسی گفته که ازدواج اجباری کلید حل مشکلات ازدواج است؟!
تاسفی عمیق بر این طرح؛
هر عاقل فقط هر عاقلی میداند که حل مشکل ازدواج و بحران پیری جمعیت ایران در گرو اصلاح ریشه ای قانون مهریه به عنوان عامل به زندان رفتن جوان ها،تورم و بیکاری است
چه راحت که بشینیم توی مجلس و این چنین طرح های...رو ارائه بدیم!
به خدا پناه میبریم از دست انسانهای فاقد تخصص که در حال و روز امروز جامعه بسیار دخیل اند
تا قانون مهریه،تورم و بیکاری درست نشه مشکل ازدواج حل نخواهد شد،لطفا سرمان را از درون برف بیرون بیاوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بابا بیخیال ازدواج و بچه و جمعیت بشید ! مردم به این حرف ها اهمیت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچی کسی دیگه به ازدواج فکر هم نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فکر نون باشید که خربزه آبه مردم تو فکر نون شبشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
زمانی که 14 سالم بود بزرگترین آرزوم ازدواج و داشتن همسر بود و عاشق ازدواج و همسر بودم اما الان که 24 سالمه از ازدواج و همسر و تشکیل خانواده و بچه و فرزندآوری متنفر و بیزار هستم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
والابخدا هیچ نداریم .زن هم نخواستیم فقط بااین طرههای مسخره وتحقیرآمیز.بااعصاب وروان ماجوانان (ازمن که 40سالمه گذشته)بازی نکنید.داغون نکنید.بذاریدراحت باشیم وسلام..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
40 ساله جوان نیست !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
40 ساله که جوان نمیشه . میشه میان سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این بحث مسخره را تمام کنید ! دیگر هیچکس ازدواج نمی کند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کی دیگه ازدواج میکنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا من نخوام ازدواج کنم باید کی رو ببینم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
برخی نماینده ها که جدیدا به مجلس ورود کرده اند مثل اینکه خیلی داغ هستند و طرحها و کارهای من درآوردی و مسخره انجام میدن. یکی باید جلوشونو بگیره.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
این طرح در مجلس کار نشده و فقط یک طرح از یکی از اهالی رسانه است که باعث پاسخ کارشناسان و نمایندگان مردم شده
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۵:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا وای جی سی این طرح مجلسه فقط منتظر نظر مردم بودن که دیدن خراب کردن گفتن مال ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کمک کنید ازداوج کنیم پیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سالهاست به افرادمجرد زمین ومسکن دولتی تعلق نمی گیرد آیا آمارازدواج بالا رفت خیر
اجباررا بردارید به کرامت انسان ها ارزش قائل شوید هرفرد خودش می داند درزندگی چه بکند
خیلی عجیب است مسئولان به جای تاکید برارزانی ساخت مسکن ایجاد کارکه ضروری هستند تاکیدبرازدواج دارند که اصلا ضروری نیست
Netherlands
محمد315
۱۳:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تو که داری طرح ازدواج اجباری رو میزاری
حقوق اجباری بالای 6میلیون تومن به خانوادهایی که ازدواج اجباری رو قبول میکنن ماهیانه بریز به حسابشون و یه خونه 100 متری بده بهشون ببین قبول میکنن یانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مردم قبول نمیکنند، اگر نه دولت با حقوق ده ملیونی هم راضی است که بدهد، مردم میگویند ما نون خشک با اب دوست داریم خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کسی که از خودش چنین طرحی را در می آورد ، احتمالا باید سر سفره رنگین نشسته باشد ... اینها فقر را تجربه نکرده اند . اصلا نمیدانند که واژه "فقر" چه معنایی میدهد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به جای اینکه ازدواج را اجباری کنید ، گرفتن مراسم ها و جشن های عروسی ساده و به دور از تجملات را اجباری کنید و رواج دهید . تا زمانی که چشم و هم چشمی وجود داشته باشد ، همین آش است و همین کاسه . تا زمانی که عروسی های میلیاردی برگزار میشود ، جوانان قید ازدواج را میزنند و ناامید میشوند . تا زمانی که سلطان یخچال و فریزر وجود دارد ، ازدواج امری بعید خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ممکن است افرادی به دلیل معلولیت های ذهنی و جسمی ، حفظ آبرو و حیثیت و یا ادامه تحصیل ، شرایط ازدواج را نداشته باشند . بنابراین نباید اجباری در کار باشد . به جای اجباری کردن ازدواج ، باید تسهیلات بلندمدت مثل وام های 5 ساله اجباری شوند . تا اوضاع مملکت کمی بهتر شود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امیخواهند سیاست های جمعیتی را تقویت کنند و هدف دیگری ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بایدپول خرج کننددیگه تا جمعیت زیادبشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همون آقایی که این حرف را زده حاضراست با 1800 کارگری کند واازدواج هم بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اخه یک وهفصدهشتصد کفاف چی رومیده با این گرونی!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حتی بزور سلاح هم کسی دور و بر ازدواج نخواهد رفت . بجای زورکی کردن ماجرای ازدواج جوانان ( که هربار به سخره گرفته میشه ) ، شرایط را برای ازدواج آسان تسهیل نمایییییید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بنظرمن اگرواقعا حکومت بفکر ازدواج جوانها هست باید به ریشه این مشکل نگاه کنه که ازکجا اب میخوره ولی ما باید مثل کشورهای اروپایی باشیم که حقوق زیادی خرج بنیان خانواده میکنندو برای فرزندها وبچه های کشورشون ارزش قایلن مردمشونوبا سیاستگذاریهای عاقلانه به فرزنداوری تشویق میکنندواگه یه حرفی میزنند دراین راستا حتما عملیش میکنند مثل کشورما نیستند که یه حرفی میزنندبعداصلا یا عملی نمیشه یا نصف کاره می مونه اگه از اختلاسها توی کشورمون کم بشه خیلی کارها برا جوانهای کشورمون میشه بوجوداوردکه این خودش باعث میشه خیلی از زوجین سرخونه زندگیشون برن یا خیلی مجردها به سمت ازدواج کشیده بشند باید اینو بدونیم که یا باید ازاختلاسها کم بشه که جلوی خیلی از کسانی ک ازدواج نمیکنند گرفته بشه یا اگه به همین روال ادامه پیدا بکنه هیچ جوانی با این مشکلات پیش رو نمیتونه ازدواج کنه پس باید به این موضوع جدی نگاه کرد من خیلی ازجوانها رومیبینم ک دست فروشی میکنند خوب مشخصه که با دست فروشی تا اخرعمرشون با این تورم نمیتونند ازدواج کنند براشون فرصت شغلی ایجاد کنیدکارخونه راه اندازی کنید که محصولات توی جامعه کمبودنشن وگران نشند ما خودمون باید دست بکاربشیم وتولیدکنیم که خودکفا بشیم البته با این جوانهایی ک درجامعه مابیکار هستند ن منتظرکشورهای دیگه باشیم ک به ما محصولات بدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
احسنت با نظرت موافقم گل گفتی بایدحرفاتوطلا گرفت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بابا شرایط رو آسان کنید نه اجباری کنید وقتی یه یخچال بالای 100 میلیونه وقته اجاره خانه ها سر به آسمان گذاشته وقتی الگو های عجیب و غریب برای انتخاب همسر از طرف مادر و پدرها ساخته میشه ...همه در تاخیر ازدواج جوانان اثر مستقیم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کم با اعصاب مردم بازی کنید ازدواج اجباری چیه
وقتی کار نیست
پول نیست
پول اجاره خونه نیست
لوازم خونگی گرون شده
پراید گرونه
با چی ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۲:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کاری ندارم که این موضوع شوخی بوده یا نه ولی من به شخصه . تو این شرایط که هر روز تیتر خبراتون این شده که هر روز یک جنس یا طلا دلار و ... اعلام کنید ۳۰ درصد ۴۰درصد گرون شد کی ازدواج میکنه.
آخرین اخبار