دو هفته از شروع به کار مجلس یازدهم می‌گذرد و رئیس جدید پارلمان توجه به جوانگرایی را در اولویت کار خود قرار داده‌ است.

سناریوی حرف تا عمل قالیباف در توجه به جوان‌گراییبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس یازدهمی‌ها هفتم خرداد بر صندلی‌های سبز خانه ملت تکیه زدند و به طور رسمی کار خود را آغاز کردند، نکته‌ای که در همین ابتدای ورود نمایندگان مجلس یازدهم، آن‌ها را نسبت به دوره‌های قبل متمایز می‌کند، ترکیب نمایندگان و حضور وکلای جوان است.

موضوع جوانگرایی یکی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است؛ ایشان بارها در سخنرانی هایشان بر این موضوع تاکید می‌کنند، رهبر انقلاب همچنین یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان دانستند، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم که روز ۱۴ خرداد انجام شد «تحول اساسی در نگاه به جوانان و نسل جوان» را از آثار مبارک و عمیق رویکرد تحولی امام خمینی(ره) خواندند و افزودند: «سپردن کار‌های بزرگ به جوانان و استفاده از آنان به عنوان ثروت و ذخیره ملی، روش روشن امام بود البته آن بزرگوار در عین حال به افراد غیرجوان نیز به عنوان ثروت ملی اعتماد می‌کردند که این واقعیت نیز در انتصابات ایشان مشهود است و اکنون نیز همچنان که گفته‌ایم باید همین نگاه و روش مد نظر باشد.»

با روی کار آمدن مجلس یازدهم و انتخاب اعضای هیئت رئیسه، وکلای ملت هم به جوانان اعتماد کرده و آنها را در ترکیب هیئت رئیسه جای دادند، ناگفته نماند که تنها ۱۰۷ نماینده مجلس این دوره مجلس، سابقه نمایندگی دارند و میانگین سنی وکلای ملت ۵۱ سال است؛ در این میان سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران با ۷۴ سال مسن‌ترین و روح الله نجابت نماینده مردم شیراز با ۳۰ سال سن جوان‌ترین نماینده این دوره هستند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم از این نکته غافل نشد و نگذاشت چراغ روشن شده جوانگرایی در مجلس  خاموش شود، به طوری در انتصاباتش اعتماد به نیروی جوان به چشم می‌خورد.

قالیباف، بابک نگهداری را به عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، حمید اصلانی را معاون اجرایی، محمدسعید احدیان را دستیار سیاسی و رسانه‌ای، محسن مکیان را به عنوان مرکز حراست قوه مقننه، احسان عسکری را مدیرکل دفتر حوزه ریاست و مهدی محمدی را مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی کرد.

سناریوی حرف تا عمل قالیباف در توجه به جوان‌گرایی

این موضوع را می‌توان تحقق شعارهای انتخاباتی قالیباف تلقی کرد، چراکه او برگزاری انتخابات مجلس یازدهم از جوانان خواسته بود تا چهره‌های نو را از میان افراد توانمند و با صلاحیت برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی کنند، قالیباف همچنین گفته بود که همه می‌دانیم که کشور در وضعیت سختی بسر می‌برد، لذا راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است.

البته قالیباف حدود دو سال پیش هم نامه‌ای خطاب به جوانان نوشت و در آن گفته بود که جریان انقلاب باید با حفظ مبانی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی متحوّل شود و با گفتمان و از همه مهم‌تر چهره‌های نو، حرکت در مسیر نواصولگرایی را هرچه زودتر آغاز کند، او همچنین گفته بود که ما راهی جز اعتماد مسئولان به جوانان نداریم. ممکن است با خود بگویید که در عمل کسی به جوان‌ها اعتماد نمی‌کند، اما قالیباف اکنون در حال انجام همین کار است.

در این راستا حجت الله عبدالملکی تحلیلگر مسائل سیاسی و اقتصادی در صفحه شخصی خود در توییتر درباره مجلس یازدهم نوشت: «امید به مجلس یازدهم به دلیل زیاد است؛ افراد، جدید، متفاوت، جوان و توانمندی پا به عرصه گذاشتنه اند، در سالهای اخیر مردم بیش از گذشته هزینه های نوع انتخاب خود را لمس کرده اند. اگر نخبگان وظیفه راهنمایی توده را به خوبی انجام دهند، ان‌شاءالله مجلسی گام دومی خواهیم داشت.»

نکاتی که مجلس یازدهم را متفاوت می‌کند/ سناریوی حرف تا عمل قالیباف در توجه به جوان گرایی/ جوانگرایی؛ رکن اصلی مجلس یازدهم/

اکنون به دو هفته از شروع به کار مجلس یازدهم می‌گذرد و نکته‌ای که به تحقق شعار‌های یازدهمی‌ها اضافه می‌کند، رسیدگی و توجه به طرح‌هایی فراموش شده و خاک خورده خانه ملت نظیر طرح شفافیت آرای نمایندگان، طرح تعالی جمعیت و خانواده و .. است. امید می‌رود که این مجلس جوان همانطور که با قدرت کار خود را آغار کرده اند، در ادامه هم با قدرت پیش برود و در فرصت  ۴ ساله نمایندگی کارنامه مثبتی از خود به جا بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کار نمایندگان سخت است وضعیت بحرانی است و نمیشه زیاد توقع داشت خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
از اين مجلس هم ابى گرم نميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر به حرف رهبر گوش دهند همچيز خوب ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خير باشه مگه اينكه شما بگيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
امیدواریم فقط به فکر پر کردن جیب خودشون نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مجلس انقلابى روى كار آمده انشالله كه با قوت كار خود را ادانه دهند
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۹:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مجلس انقلابی کجا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
حرف تا عمل خود را همان ابنداى كار نشان دادند
آخرین اخبار