پارسال، ۶۸ هزار بازرسی از اصناف استان چهارمحال و بختیاری انجام گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا رئیسی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اطلاع رسانی گفت: با وجود محدودیت‌های صادراتی در دوران شیوع ویروس کرونا، طی دو ماه گذشته پنج میلیون دلار کالا از استان صادر شد.

او افزود: در حالی که شیوع کرونا به شدت صادرات جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما در استان میزان کاهش صادرات در مقایسه با میانگین کشور از وضعیت بهتری برخوردار است.

رئیسی اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا صادرات در کشور ۶۵ درصد کاهش یافته، اما استان با ۴۵ درصد کاهش صادرات روبرو بوده است و از خردادماه وضعیت صادرات در استان در وضعیت بهتری قرار گرفت.

او هدف صادراتی استان در سال ۹۸ را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام گرفته این رقم به ۹۰ میلیون دلار افزایش یافت و امید است این میزان در سال ۹۹ به دو برابر افزایش پیدا کند.

رئیسی به بازرسی‌ها انجام شده بر اصناف استان طی سال ۹۸ نیز اشاره کرد و افزود: ۶۸ هزار بازرسی از اصناف استان انجام گرفت که در این بازرسی‌ها سه هزار و ۳۵۰ مورد تخلف به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد ریال کشف، تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او ادامه داد: از این میزان تخلفات، ۲۶ میلیارد ریال تخلفات حوزه آرد و نان شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار