مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۵ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه

‌با تلاش شبانه روزی پلیس ۵ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۲۱ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف طی هفته گذشته ۵ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "سراوان" و "دلگان"با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌هایی مختلف دستگیر کردند.

سردار قنبری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان ۳ دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت، ۵ دستگاه تلفن همراه، مقادیری وجه نقد مسروقه، ۵ قبضه چاقو و قمه، یک عدد شوکر و یک عدد اسپری فلفل از متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، یک فقره سرقت مسلحانه موتور سیکلت، ۵ دستگاه تلفن همراه، ۸ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، ۴ فقره سرقت به عنف وجه نقد اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نزاع خیابانی به قتل جوان انجامید

نزاع خیابانی چند مرد جوان در شهر "زابل" به قتل جوان ۱۸ ساله انجامید.

سرهنگ"احمد ثمره حسینی"فرمانده انتظامی شهرستان زابل د گفت: در شب گذشته یک فقره مرگ مشکوک در یکی از بیمارستان‌های شهر زابل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او  افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد جوانی ۱۸ ساله به به علت اصابت چاقو به ناحیه سینه و خونریزی شدید قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده است.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول با ۵ نفر پس از مشاجره لفظی به صورت فیزیکی درگیر که در این ماجرا مقتول به علت اصابت چاقو به ناحیه سینه مجروح و فوت می‌کند.

او عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان زابل با یکی سری تحقیقات پلیسی ۴ نفر از عاملان نزاع را که بین ۱۵ تا ۱۸ سال سن دارند در کمتر از ۱۲ ساعت از وقوع قتل شناسایی و طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: در بازجوئی علمی کارآگاهان پلیس آگاهی از افراد دستگیر شده ضارب که نوجوانی ۱۵ ساله است، شناسایی و پس از تشکیل پرونده با دیگر همدستانش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ ثمره حسینی تاکید کرد: در بررسی نزاع‌های خیابانی در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده این نزاع ها، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد لذا متولیان فرهنگ سازی و خانواده‌ها می‌بایست در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند تا شاهد این حوادث نباشیم.

انهدام باند حرفه‌ای سارقان محتویات خودرو با ۶ فقره سرقت

با تلاش شبانه روزی پلیس یک باند سارقان محتویات خودرو در شهرستان چابهار متلاشی شد.

سرهنگ"حیدرعلی کیخا مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهر چابهار موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس یکی از کلانتری‌های این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشت پلیس چابهار به ۴ مرد جوان که در اطراف خودرو‌ها پرسه می‌زند، مشکوک شدند.

او گفت: افراد مظنون با مشاهده خودرو پلیس قصد متواری شدن از محل را داشته که دستگیر و به کلانتری هدایت شدند.

سرهنگ کیخا مقدم بیان داشت: متهمان بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته، معتاد و سابقه دار بوده پس از بازجوئی‌های اولیه به ۶ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهر چابهار اعتراف کردند.

او خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار د رخاتمه از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت محتویات داخل خودرو جدی بگیرند:
-نصب دزدگیر و ساخت کلید یدکی خودرو را به افراد متفرقه و ناشناس واگذار نکنید.

-از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید.

-هنگام خارج شدن از خودرو یا ترک آن، نکات ایمنی را رعایت کنید.

-از پارک کردن خودروی خود در مکان‌های ناامن، کم تردد، خلوت و تاریک خودداری کنید.

-همیشه در حال رانندگی در‌های خودرو را قفل کنید و سوئیچ خودروی خود را به افراد ناشناس یا غیرمطمئن نسپارید.
-حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهید و از گذاشتن آن بر روی باربند اجتناب کنید.

-پیش از سپردن خودرو به تعمیرگاه، اموال با ارزش داخل داشبورد، رادیوپخش‌های کشویی یا پانل دار و وسایلی از این قبیل را بردارید. هنگام سوار کردن مسافر احتیاط کنید

-هنگام مواجهه با نزاع‌های خیابانی، تصادف یا اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، در‌ها را قفل کنید.

١۴ واحد صنفی در ایرانشهر پلمب شد

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: ۱۴ واحد صنفی در ٢۴ ساعت گذشته به دلیل توجه نکردن به هشدار‌های ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان پلمب شدند.

مهدی صدرایی نسب  اظهارداشت: با واحد‌های صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی خواهد شد.

او بیان کرد: بنا به تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با کرونا ایرانشهر به دلیل وضعیت قرمز شیوع این ویروس تمام اصناف این شهرستان بجز فروشگاه‌های مواد غذایی تا ٢۴ خرداد تعطیل شده است.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: این واحد‌های صنفی توسط کارشناسان واحد سلامت محیط و کار به همراه نمایندگان اداره صنعت معدن و تجارت که در قالب سه تیم در دو شیفت صبح و عصر در سطح شهر حضور داشتند پلمب شدند.

او اظهارداشت: شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت مبتلا شدن به ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

 

کشف ۷۰ حلقه لاستیک خودرو قاچاق از یک دستگاه وانت

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از کشف ۷۰ حلقه لاستیک خودرو قاچاق از یک دستگاه وانت خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی گفت: روز گذشته ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های منتهی به شهر سراوان به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن تعداد ۷۰ حلقه لاستیک خودرو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش لاستیک‌های قاچاق کشف شده ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ سرگلزائی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

پلمپ ۲ پاتوق تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر "زابل"

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۲ پاتوق تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر زابل پلمپ شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی"فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: روز گذشته مرحله‌ای دیگر از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زابل در مناطق حاشیه‌ای این شهر به اجرا درآمد.

او  افزود:در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر پاتوق شدن ۲ منزل مسکونی و تردد معتادان متجاهر در این محل و سلب آسایش شهروندان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران این فرماندهی پس از یک سری تحقیقات نامحسوس و جمع آوری مستندات و ادله کافی با هماهنگی قضائی صبح روز گذشته در اقدامی ضربتی وارد عمل شدند و این ۲ پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی را پلمپ کردند.

سرهنگ ثمره حسینی خاطر نشان کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود در صدد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است لذا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار