نگهداری بدون مجوز جانوران وحشی جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه فصل بهار دوران زادآوری حیات وحش است، گفت: مواردی از زنده‌گیری نوزادان پستانداران وحشی به بهانه بدون مادر بودن و احتمال تلف شدن آن‌ها مشاهده می‌شود.

او افزود: این عمل عمدتاً از سوی دامداران و افرادی که به نوعی فعالیت آنان با جنگل و زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش مرتبط می‌باشد، انجام می‌شود.

ابراهیمی با تأکید بر خودداری از هر گونه جابجایی و برداشت نوزادان تنها مانده حیات وحش در طبیعت، گفت: چنانچه نوزادان پستانداران و پرندگان وحشی به هر دلیلی نزد افراد نگهداری می‌شود، با خوداظهاری نسبت به تحویل آن به نزدیکترین واحد محیط زیست محل سکونت خود اقدام نمایند تا مشمول اعمال مقررات قانونی و جریمه نشوند.

بیشتر بخوانید: دستگیری متخلفان شکار و صید در سه شهر مازندران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: برابر قانون شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست، زنده گیری و نگهداری بدون مجوز جانوران وحشی جرم محسوب شده و در صورت شناسایی و کشف تخلف با متخلفین مطابق قانون رفتار خواهد شد.

او گفت: در سال جاری دو مورد زنده گیری شوکا و دو مورد گوساله مرال کشف و ضبط شد، که متأسفانه یکی از گوساله‌های مرال بدلیل جدایی و محروم ماندن از شیر مادر تلف شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار