رضا باقری عضو هیئت مدیره شرکت دوچرخههای اشتراکی بیدود در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت افزایش میزان تقاضای سفر با دوچرخههای اشتراکی با توجه به اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت گفت: آمارها نشان میدهد از زمان اجرای مجدد محدودیتهای ترافیکی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) در پایتخت ۳۰ درصد میزان تقاضای دوچرخههای بیدود افزایش پیدا کرده است.
عضو هیئت مدیره شرکت دوچرخههای اشتراکی بیدود افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش تقاضای سفر میشود، بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاههاست که سرویس دهی به شهروندان در زمان بازگشایی مراکز علمی و مدارس از سوی مجموعه بیدود دنبال میشود.
باقری با اشاره به مرگ بانوی رکابزن ادامه داد: متأسفانه حادثه تلخی رخ داد، اما باید به این موضوع تأکید کنم که پلیس باید در احداث مسیر دوچرخه با مدیریت شهری همکاری کند، زیرا احداث مسیر دوچرخه موجب باریک شدن عرض معبر و کندی تردد میشود.
او در پاسخ به این سوال که شرایط مالی برای استفاده از سامانه دوچرخههای اشتراکی بیدود به چه شکل است؟ گفت: مبلغ ودیعه برای استفاده از دوچرخههای اشتراکی بیدود ۴۹۵۰۰ تومان و هزینه استفاده شهروندان برای هر ۳۰ دقیقه یک هزار و ۵۰۰ تومان است.
عضو هیئت مدیره دوچرخههای اشتراکی بیدود افزود: نزدیک دو سال است که تعرفه استفاده شهروندان از دوچرخههای اشتراکی بیدود ثابت است و با توجه به افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی ما نیز در آیندهای نزدیک نرخ استفاده از دوچرخههای اشتراکی را افزایش میدهیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
بعدش هم با توجه به شیب زمین هر چی بالاتر باشه بیشتر ممکنه به درد بخوره. همه اش توی خیابون انقلابه و اطراف همت که مرز بالای محدوده است نیست اصلا.