شرکت نفتی «بریتیش ‌پترولیوم» نیروهایش را بخاطر کرونا تعدیل می‌کند

به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا در سراسر جهان و کاهش تقاضای نفت، شرکت چند ملیتی «بریتیش پترولیوم» بیش از ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های خود را تعدیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برخی منابع آگاه در شرکت چند ملیتی نفت و گاز «بریتیش پترولیوم» که دفتر مرکزی آن در لندن واقع است به خبرگزاری رویترز گفتند این شرکت تصمیم گرفته است حدود ۱۵ درصد از نیرو‌های خود را به دلیل بحرانی که با شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان به وجود آمده است، تعدیل کند.

با همه‌گیر شدن ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان، تقاضا برای نفت و گاز کاهش یافت، زیرا مرز‌های کشور‌ها بسته و سفر‌های هوایی لغو شد. همچنین بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی متوقف شدند. بنا به گفته این منابع، برنارد لونی، مدیر عامل بریتیش پترولیوم، به کارمندان خود در تماسی تصویری گفته است برنامه تعدیل نیرو بخشی از تلاش‌های او برای سوق دادن این غول نفت و گاز به سوی انرژی‌های تجدید پذیر است. با این حال، هنوز بریتیش پترولیوم اظهار نظری در خصوص این خبر نداشته است.

این خبر پس از آن اعلام شد که در ماه آوریل این شرکت از کاهش ۲۵ درصدی در هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ خبر داد. همچنین در ۲۸ آوریل، بریتیش پترولیوم اعلام کرد زیان خالص ۴.۴ میلیارد دلاری در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را تجربه کرده است، از این رو، در خصوص کاهش بیش از ۳۰ هزار شغل تا ۱۸ ماه آینده هشدار داد.

به دنبال کاهش بی‌سابقه تقاضا و متعاقبا افت قیمت‌ها، کشور‌های اوپک پلاس به دنبال ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت هستند. در ۱۲ آوریل، کشور‌های عضو توافقنامه‌ای را امضا کردند که در آن متعهد شدند از ماه مه تا ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز میزان تولید خود را کاهش دهند. سپس از ژوئیه تا پایان سال ۲۰۲۰ میزان تولید ۷.۸ میلیون بشکه نفت در روز کاهش می‌یابد و از ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ نیز نزدیک ۵.۸ میلیون بشکه در روز تولید کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار