اختراعی گفت: حرکت به سمت تولید مواد موثره از مواد پایه با تولید اینترمدیت‌ها در کشور آغاز شده است.

آغاز تولید مواد اولیه دارویی از پایه، گامی برای خوکفایی بیشتر کشوربه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامز اختراعی در مراسم افتتاح فاز نخست خط تولید استامینوفن اظهار کرد: دکتر نمکی نخستین وزیر بهداشتی است که از ابتدا بنا را بر مبارزه با فساد در حوزه دارو قرار داده است و در این زمینه با مهار واردات داروهایی که مشابه داخلی دارند به صنعت دارویی کشور کمک شایان توجهی کرده است.

او افزود: در سالهای آغاز انقلاب با مشکل تامین دارو و غذا مواجه بودیم که با آغاز سالهای دفاع مقدس این مشکل بزرگ تر شد، اما با همت تولیدکنندگان و مردم در حوزه غذا به صورت کامل از کشورهای دیگر بی نیاز هستیم و در حوزه دارو در مرز خودکفایی قرار داریم.

رییس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی عنوان کرد: در سندیکای تولیدکنندگان مواد موثره دارویی ،۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی با تنها ۱۴۰ میلیون دلار ارز تولید می‌شود، گفت: اتفاق بزرگتر حرکت به سمت تولید مواد موثره از مواد پایه است که با تولید اینترمدیت ها این اتفاق در کشور آغاز شده است و به زودی شاهد کاهش وابستگی ارزی و افزایش خودکفایی ملی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار