مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از تمدید اعتبار بخشی از دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان روستایی و سلامت همگانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : بیمه سلامت در راستای تسهیل خدمت رسانی و کاهش دغدغه بیمه شدگان روستایی، عشایری و بیمه سلامت همگانی، تمهیداتی برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی آن‌ها اندیشیده است که به صرفه جویی کاغذ، کاهش تردد‌ها و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا هم کمک می‌کند.

او گفت : بیمه شدگان روستایی و عشایری که پیش از این دفترچه درمانی آن‌ها ۶ ماه تمدید اعتبار شده، اما این ۶ ماه به پایان رسیده است، در صورت بستری شدن در مراکز درمانی می‌توانند برای یکبار با استفاده از معرفی نامه بیمه سلامت از پوشش خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

 مظفری افزود: دفترچه درمانی بیمه شدگان روستایی و عشایری در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر هم که پیش‌تر از تمدید اعتبار ۶ ماه استفاده نکرده اند، از سوی بیمه سلامت از تاریخ پایان اعتبار به مدت ۶ ماه تمدید اعتبار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درباره بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی افزود: تمدید اعتبار دفترچه آن دسته از بیمه شدگان همگانی که دفترچه درمانی آن‌ها پیش از این ۶ ماه تمدید اعتبار شده، مشروط به آزمون وسع خواهد بود.

او افزود: البته کسانی که از تمدید اعتبار ۶ ماهه استفاده نکرده اند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند به شرط اینکه کمتر از یکسال از پایان اعتبار دفترچه آن‌ها گذشته باشد.

مظفری گفت: خدمات مراکز درمانی از ابتدای تیر امسال در قالب سامانه استحقاق‌سنجی الکترونیک ارایه می‌شود و بیمه سلامت به سمت کاهش کاربرد دفترچه سپس حذف آن حرکت خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.