مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی گفت: در روز‌های اخیر حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر شده و رسانه ها باید بیشتر از گذشته جامعه را از خطرات افزایش کرونا آگاه کنند.

رسانه‌ها بیشتر از گذشته، جامعه را از خطرات افزایش کرونا آگاه کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی امروز در نشست این کمیته گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند کمتر شده و آمار‌ها افزایش میزان کرونا در استان را نشان می دهد.

او با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت رسانه‌ها برای آگاه سازی و آموزش جامعه افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این مقطع حساس باید بیشتر از گذشته اطلاع رسانی در زمینه کنترل و مهار کرونا را در دستور کار قرار دهند تا شاهد پیک دوباره این بیماری در استان نباشیم.

نبی زاده بیان کرد: سیاست اصلی نظام و دولت کماکان کاهش محدودیت‌ها و فعالیت اصناف با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است که در کنار افزایش آگاهی و حساسیت مردم، نظارت‌ها بر نحوه فعالیت اماکن عمومی و واحد‌های صنفی هم افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: برخورد جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی


مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی نگرانی‌ها در خصوص رعایت نکردن موارد بهداشتی در تعدادی از اماکن ورزشی و مجتمع‌های بین راهی به ما منعکس شده است که از متولیان مربوطه می‌خواهیم مدیران این مجموعه را ملزم به رعایت دقیق تمام دستور العمل‌های بهداشتی کنند.

او همچنین به عملکرد رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان از اسفند پارسال تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ خبر در ابعاد مختلف آموزش و هشدار در حوزه کرونا تولید و منتشر شد و ۱۲۸ پویش اجتماعی هم اقدام به تولید محتوا در فضای مجازی کردند.

اسماعیل زاده نماینده اتاق اصناف استان هم در این نشست به برگزاری نشست‌های توجیهی با اتحادیه‌های پر خطر اشاره کرد و گفت: از دیروز برگزاری نشست‌ها با اعضای این اتحادیه‌ها بیشتر شده و درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها به اعضا تذکر داده می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.