مهم‌ترین حوادث امروز (بیستم خرداد ماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  مهم‌ترین حوادث امروز (بیستم خرداد سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق حرفه‌ای طلاجات از  منازل و کشف ۱۵ فقره سرقت 

 سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت طلاجات منازل در این شهرستان که موجبات نگرانی برخی شهروندان را به دنبال داشت موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود : کارآگاهان پلیس آگاهی آبادان  حین انجام وظیفه و گشت‌زنی در محدوده دانشگاه آزاد به یک دستگاه خودرو ۴۰۵ سفید رنگ همراه با سه نفر سرنشین مشکوک، مشخص شد جفت پلاک نصب شده بر روی خودروی آنها سرقتی از شهرستان شوش بوده ، بلافاصله جهت دستگیری آنان اقدام ، سرنشینان خودرو به محض مشاهده مأموران از صحنه متواری گردیده که  به تعقیب و گریز توسط خودروی پلیس منجر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تصریح کرد: سارقان حین فرار با سلاح جنگی به سمت ماموران تیراندازی ، ولی ماموران به دلیل تردد خودرو و شلوغی جمعیت نزدیک بازار و حفظ جان شهروندان قادر به  تیراندازی نبوده که در نهایت خودروی سارقان با یک دستگاه خودروی پژو پارس عبوری برخورد کرد بلافاصله هر۳سارق از خودرو پیاده و ۲نفر از آنها با استفاده از شلوغی جمعیت متواری، یکنفر از آنان دستگیر شد.

او ادامه داد: محل اختفاء آن ۲نفر متواری در یکی از شهرستانهای همجوار شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: سارق دستگیر شده به ۱۵فقره سرقت منزل شامل: ۴فقره مسلحانه در اهواز، ۴ فقره در خرمشهر،  تعداد۷ فقره در آبادان که همگی سرقت طلاجات و در برخی کالای خانگی از منازل بود معترف شد، همچنین تعداد یکدستگاه تلویزیون ال ای دی ، لوازم خودرو، مقداری طلاجات به ارزش تقریبی ۱۵میلیون تومان، ۵پرنده زینتی، که به صورت مسلحانه از یکباب منزل واقع در فلکه الله خرمشهر سرقت کرده بود نیز کشف وخودروی سارقان نیز توقیف شد .

سرهنگ تقی زاده در پایان افزود: متهم پس از روند اقدامات قضایی کماکان جهت تکمیل تحقیقات تا دستگیری سایر همدستان در اختیار پلیس آگاهی است.

کشف ۳۲ فقره انواع سرقت در خرمشهر

سرهنگ همت علی ترکارانی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان حرفه ای، ماموران پلیس خرمشهر با اقدامات پلیسی طی هفته گذشته در چند عملیات غافلگیرانه ۱۷ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۳۲ فقره سرقت از قبیل منزل، مغازه، خودرو، داخل خودرو، اماکن خصوصی و دولتی، موتور سیکلت و سایر عناوین درسطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و محرمانه توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستگیری مامور قلابی با پوشش نظامی

سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده فرمانده انتظامی آبادان گفت: در پی گزارش تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی در خصوص کلاهبرداری و تهدید آنان به قصد اخاذی توسط یک فرد ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آبادان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان با بررسی همه جانبه و اقدام اطلاعاتی موفق شدند متهم را که با جعل عنوان نظامی و با ارائه کارت جعلی اقدام به کلاهبرداری از یک خانم و تهدید چند نفر دیگر به قصد اخاذی می‌کرد را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: پس از هماهنگی‌ قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که دارای سابقه سرقت و کلاهبرداری  بود در سطح شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ تقی‌زاده ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده متهم به سه فقره کلاهبرداری از طریق پوشش لباس انتظامی  و همچنین درست کردن پروانه وکالت جعلی و اخاذی از طرفین پرونده اعتراف کرد.

او  در خاتمه با اشاره به اینکه  علیه متهم پرونده تشکیل شد گفت: شهروندان می‌توانند چنین موارد مشکوکی را از طریق ۱۱۰به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارق مسلح تحت تقیب پلیس امیدیه

سرهنگ سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: به دنبال گزارش پلیس امیدیه مبنی بر چند فقره سرقت مسلحانه به عنف موبایل و منزل در آن شهرستان و فرار احتمالی مجرم به سمت آبادان موضوع شناسایی سارق   در دستور کار پلیس  قرار گفت.

او افزود: پلیس آگاهی این فرماندهی پس از رصد  اطلاعاتی و دریافت گزارش از منابع، رد پای سارق مسلح امیدیه را در منطقه کفیشه این شهرستان شناسایی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در  ادامه گفت: عملیات دستگیری متهم پس از هماهنگی قضایی آغاز ، سارق به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشته که با واکنش سریع پلیس مواجه و طی عملیات ضربتی ایشان را  دستگیر  و در بازرسی  از وی  تعداد یک قبضه سلاح کمری کشف شد.

سرهنگ تقی زاده در خاتمه با بیان اینکه سارق مسلح دستگیر شده به ۱۲فقره سرقت مسلحانه موبایل و منزل در شهرستان امیدیه اعتراف کرد افزود: هدف از حضور و اسکان این سارق  مسلحانه در آبادان قطعا به  قصد انجام اعمال هنجارشکنانه بوده که  خوشبختانه قبل از انجام هرگونه بزهکاری در تور اطلاعاتی پلیس آگاهی این شهرستان گرفتار شد و به دادسرا جهت اعزام به امیدیه معرفی شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.