پلیس مونترال برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیزی که در ادامه اعتراضات سراسری در جهان علیه تبعیض و نژادپرستی به راه افتاده است از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس کانادا برای متفرق کردن افرادی که برای اعلام همبستگی با مردم آمریکا و همچنین اعتراض به سیستم تبعیض و نژادپرستی و خشونت پلیس در شهر مونترال، بزرگترین شهر بخش فرانسوی زبان این کشور، تجمع کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد.

روزنامه «گزت مونترآل» با اعلام این خبر نوشت تظاهرات مردم در این شهر کاملا مسالمت‌آمیز بود، با این حال، پلیس برای متفرق کردن کسانی که پس از پایان تجمع هنوز محل را ترک نکرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد. پلیس نیز تایید کرده است در این تجمع پس از آنکه عده‌ای شروع به پرتاب اشیائی به سمت نیرو‌های امنیتی کردند از «تحریک‌کننده‌های شیمیایی» استفاده کرده است. پلیس در این تظاهرات یک نفر را نیز دستگیر کرد.

روز گذشته هزاران نفر به خیابان‌های کبک آمدند تا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس به ویژه پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست و بی‌دفاع آمریکایی که به طرز فجیعی به دست یک افسر پلیس این کشور کشته شد، تظاهرات کنند.

اعتراضات به سیستم تبعیض و نژادپرستی غرب از ۲۵اُم ماه گذشته میلادی (تقریبا دو هفته پیش) پس از مرگ فلوید که در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا کشته شد، آغاز شد و کم‌کم به تمامی ایالت‌های این کشور گسترش یافت. اندکی بعد مردم در سراسر دنیا برای اعلام همبستگی و اعتراض به بی‌عدالتی به خیابان‌ها آمدند. هزاران نفر در سراسر جهان از انگلیس، آلمان و فرانسه گرفته تا نیوزیلند و استرالیا تظاهرات‌هایی را به راه انداختند و به خیابان‌ها آمدند. آخرین جمله فلوید شعار مردم معترض در این تظاهرات‌ها است: «نمی‌توانم نفس بکشم» و جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار