آیت الله اعرافی گفت:یکی از دستاورد‌های کرونا برای حوزه،نشر سخن واحد از حوزه و روحانیت است که الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور غروب یکشنبه در نشست کمیته علمی و محتوایی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، یکی از دستاورد‌های کرونا را برای حوزه آشنایی با نحوه ورود به فضای مجازی دانست وگفت: طی ایام تعطیلات ۹۵ درصد دروس سطح یک حوزه، ۲۰ درصد درس خارج و ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس سطوح عالی در فضای مجازی برگزار شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: یکی از دستاورد‌های ایام کرونایی برای حوزه، نشر سخن واحد از حوزه و روحانیت است که در این راستا توانست منطق و الگویی منطبق بر عقلانیت را به جامعه ارائه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت حوزه به حوادث موجود در جامعه افزود: حوزه علمیه در ایام شیوع ویروس کرونا توانست الگوی مناسب حوزوی و انقلابی به مکاتب و ادیان مختلف ارائه دهد که این امر مورد استقبال سایر مکاتب نیز قرار گرفته است.

آیت الله اعرافی مهمترین دستاورد‌های حوزه را در ایام کرونا اعتماد رهبری و جامعه و نظام به این نهاد دانست و افزود: مراقبت از مسائل شرعی از جمله مسائلی است که حوزه در ایام کرونا مورد توجه ویژه قرار داد که از جمله می‌توان به غسل اموات کرونایی اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه تدوین الگویی مناسب در برخورد با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پاسخ به سوالات و شبهات، تولید سوالات نو، نشر و چاپ و داشتن رویکرد بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار