به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید مهدی علیزاده طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم امروز در جلسه بررسی پروژههای اقتصاد مقاومتی در سالن کرامت استانداری، اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راهآهن سراسری را موردتوجه قرار داد و گفت: برای تکمیل پروژه ۷۲ میلیارد تومان نیاز است و کاری که در سال ۹۸، انجامشده ۲۴ میلیارد تومان بوده است.
طباطبایی با اشاره به واگذاری ۵۰ درصد پروژه به بخش خصوصی گفت: مسئولان استان قم با توجه به ضرورتی که برای کار میدیدند، گفتند کار زیرسازی را خودمان انجام دهیم، کار زیرسازی را آغاز و حدود ۷۰ درصد هم زیرسازی انجام شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با بیان اینکه مصوبه دولت وقتی اتفاق میافتد که کارهای کارشناسی آن صورت گرفته شود، افزود: این پروژه به دنبال مصوبه دولت از سال ۸۸ شروعشده است و بر اساس مطالعه انجامشده باید این پروژه از محل اعتبارات ملی انجام شود.
علیزاده طباطبایی با بیان اینکه در سال ۹۶، مبلغ ۵ میلیارد تومان از منابع استانی برای زیرسازی این پروژه اختصاص یافت، عنوان کرد: اواخر سال ۹۷، با همکاری سازمان مدیریت استان و دفتر ذیربط سازمان مدیریت کشور برای احداث خطوط فرعی تلاشهایی انجام شد، اما در ادامه گفته شد احداث راهآهن فرعی نباید انجام شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم بیان کرد: محدودیت قانونی برای انجام این پروژه وجود ندارد، اما درمجموع ارادهای از سوی راهآهن برای به نتیجه رسیدن پروژه وجود ندارد.
طباطبایی با تأکید بر اینکه ۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است، یادآورشد: ۲۴ میلیارد تومان برای زیرسازی و ۴۶ میلیارد تومان نیز برای روسازی پروژه نیاز است، باید مسئولان نسبت به تأمین اعتبار پروژه اقدام کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تصریح کرد: پروژه احداث خطوط آنتنی در پیوست شماره یک قانون بودجه درجشده و تنها مشکل این است که آقایان راهآهن حاضر نیستند عنوان برنامه را به سازمان برنامه بدهند؛ در صورت انجام این کار این اصلاح انجام خواهد شد.
علیزاده طباطبایی مطرح کرد: این خط تا پهنه نیزار میتواند ادامه داشته باشد که در آنجا ده میلیون تن بار آهن و سیمان برای حمل آماده است، اما نمیدانیم چرا ارادهای برای انجام پروژه وجود ندارد.
در بخشی از این جلسه، مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به افتتاح فاز نخست اتصال گمرک قم به ایستگاه گارمانوری در هفته دولت تصریح کرد: فاز نخست پروژه مورد بهرهبرداری قرارگرفته، اما استان اعتباری برای راهاندازی این پروژه تخصیص نداده است.
به گفته محمد خلیلی، ۱۳۵ متر از بتنریزی سکوی شماره دو باقیمانده و تا پایان تیرماه این سکو به اتمام میرسد؛ همچنین سکوی شماره سه یک سری ایرادهای زیرساختی دارد که در بارندگی بهار ۹۸، ایراد فنی پیداکرده است، سکوی شماره چهار نیز مشکلی نداشته و از اعتبارات سال ۹۸ پیگیر ادامه پروژه خواهیم بود.
انتهای پیام/ح