یوتل یک برند تجاری کاملا ایرانی است که انواع مختلفی از مودم‌های ADSL، VDSL  و..... را تولید می‌کند. U.TEL از محصولات ساخت شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یوتل یک برند تجاری کاملا ایرانی است که انواع مختلفی از مودم‌های ADSL، VDSL  و..... را تولید می‌کند. U.TEL از محصولات ساخت شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید است. لازم به توضیح است که خط تولید این کارخانه در سال 1395 آغاز به کار کرد و موفق شد در مدت زمان کوتاهی انواع مختلفی از محصولات تجاری موردنیاز کاربران ایرانی را تولید کند. محصولاتی که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده‌اند. در این مطلب قصد داریم با دو مودم روتر بی‌سیم یوتل A304 و A154 آشنا شویم.

مودم ADSL یوتل مدل A154

یوتل A154 یک مودم‌روتر ADSL است که قادر است اطلاعات را با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه انتقال دهد. A154 گزینه‌ای ایده‌آل برای منازل و دفاتر تجاری در ابعاد کوچک است. مودم‌روتر فوق این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که اینترنت را با سرعت پایداری میان کلاینت‌ها و دستگاه‌های مختلف به شکل سیمی و بی‌سیم به‌اشتراک قرار دهد. با توجه به این‌که مودم‌روتر فوق از استانداردهای 802.11 b/g/n پشتیبانی می‌کند در نتیجه با تمامی دستگاه‌های موجود در بازار سازگار است. این مودم با تمامی سرویس‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ایرانی سازگار بوده و از استاندارد ADSL2+ پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند با سرعت 24 مگابیت بر ثانیه اقدام به دانلود و با سرعت 1 مگابیت بر ثانیه به آپلود فایل‌های مدنظر خود بپردازد. مودم فوق به یک آنتن خارجی با توان 5 دی‌سی‌بل تجهیز شده تا دستگاه‌های تحت پوشش روتر مشکلی از بابت عدم دریافت سیگنال‌ها نداشته باشند. لازم به توضیح است که A154 به چهار پورت شبکه تجهیز شده تا کاربران بتوانند دستگاه‌های مختلف را به شکل سیمی به روتر متصل کنند. اگر به قابلیت‌های سخت‌افزاری این روتر نگاهی داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که روتر فوق حد فاصل دو مدل A151 و A304 است. البته مدل A304 همان‌گونه که اشاره خواهیم کرد از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کرده و به دو آنتن خارجی تجهیز شده تا امکان به‌کارگیری مودم در محیط‌های بزرگ‌تر از یک اتاق کوچک امکان‌پذیر باشد. وجود یک عدد درگاه یو‌اس‌بی به کاربر اجازه می‌دهد تا تجهیزات خارجی همچون هارددیسک‌ها را به روتر فوق متصل کند. در پنل جلویی این روتر یکسری نشانه‌گرهای ال‌ئی‌دی قرار گرفته که وضعیت روتر، وضعیت DSL و وضعیت اتصال به اینترنت را نشان می‌دهد. چراغ‌های دیگر نیز وضعیت 4 پورت شبکه را نشان می‌دهند. به‌طور مثال، اگر از پورت شبکه استفاده کنید، ال‌ئی‌دی مخصوص نشان می‌دهد که پورت فعال است یا در وضعیت غیر فعال قرار دارد. ال‌ئی‌دی‌های مربوط به نشان دادن وضعیت اتصال بی‌سیم نیز اطلاعاتی درباره شبکه بی‌سیم ساخته شده توسط روتر ارائه می‌کنند. دکمه سخت‌افزاری WPS همراه با چراغ مربوط به آن به شما نشان می‌دهند که WPS روشن یا خاموش است. لازم به توضیح است که پورت DSL این روتر از نوع RJ45 است و در نتیجه مشکلی از بابت اتصال به خط تلفن ندارد. یکی دیگر از مزایای کلیدی این محصول وجود دو کلید خاموش و روشن کردن دستگاه و قطع و وصل شبکه وای‌فای است. به عبارت دیگر، اگر در نظر دارید شبکه بی‌سیم را قطع کنید نیازی نیست به شکل فیزیکی روتر را خاموش کنید، بلکه با فشار کلید وای‌فای شبکه بی‌سیم قطع می‌شود. پشتیبانی از استانداردهای امنیتی رایج، وجود کلید اختصاصی WPS که اجازه می‌دهد به شکل ایمن و محافظت شده‌ای از قابلیت WPS استفاده کنید از دیگر توان‌مندی‌های این محصول هستند.

مودم‌ روتر یوتل مدل a304

مودم قدرتمند دیگر برند یوتل، مدل A304 است. مودمی که از استانداردهای بی‌سیم 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از استاندارد سری N به معنای آن است که روتر اجازه می‌دهد اطلاعات را با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه انتقال دهید. این مودم روتر به دو آنتن خارجی با قدرت 5 دی‌سی‌بل تجهیز شده تا کاربران دغدغه خاصی از بابت عدم دریافت سیگنال‌های وای‌فای نداشته باشند. در نتیجه در فضاهای کوچک این مودم به راحتی جواب‌گوی نیازهای کاری است. مودم فوق از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی کرده و به 4 درگاه شبکه اترنت و یک درگاه RJ-11 برای اتصال خط تلفن تجهیز شده است. لازم به توضیح است که پنج نشانه‌گر ال‌ئی‌دی تعبیه شده روی این مودم وضعیت خط DSL ، اینترنت، شبکه محلی، شبکه بی‌سیم و خاموش و روشن بودن روتر را اعلام می‌کنند. از قابلیت‌های امنیتی این روتر می‌توان به پشتیبانی از استانداردها و الگوریتم‌های رمزگذاری AES،WEP، WPA و WPA2 و امکان فیلتر کردن مک‌آدرس‌ها و آدرس‌های آی‌پی اشاره کرد. کلید روشن و خاموش کردن وای‌فای اجازه می‌دهد زمانی که به شبکه بی‌سیم نیازی ندارید تنها با فشار دکمه مربوطه شبکه بی‌سیم را قطع کنید. وجود یک درگاه یو‌اس‌بی به کاربر اجازه می‌دهد رسانه‌های خارجی را به روتر متصل کرده و به ساده‌ترین شکل به محتوای روی هارددیسک‌های خارجی در دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشد. البته درگاه فوق کاربرد دیگری نیز دارد و اجازه می‌دهد دانگل‌های مربوط به شبکه‌های همراه را به روتر متصل کنید.  از ویژگی‌های فنی این روتر می‌توان به ابعاد 108 x 146 x 29 میلی‌متر، وزن 215 گرم، چهار عدد پورت شبکه، یک عدد پورت یو‌اس‌بی، دو عدد آنتن خارجی، نشانه‌گر ال‌ئی‌دی، قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت تا سرعت 24 مگابیت بر ثانیه در زمان دانلود و 2 مگابیت بر ثانیه در زمان آپلود، مدیریت و پیکربندی از طریق وب، آنتن با توان 5 دی‌سی‌بل، پشتیبانی از استانداردهای WPS، AES، WPA، WPA2، پشتیبانی از سه حالت PPPOE، PPPOA و Bridge، قابلیت ساخت شبکه‌های مجازی اختصاصی و.... اشاره کرد.

کلام آخر

در مجموع باید بگوییم هر دو مودم‌روتر با ارائه قابلیت‌های جامعی که نیاز امروز هر کاربر ایرانی است، اجازه می‌دهند کاربران خانگی یا تجاری بدون مشکل به شبکه اینترنت متصل شده و به ساده‌ترین شکل شبکه‌های وای‌فای محلی را ایجاد کنند. دسترسی به سرعت 24 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 1 مگابیت بر ثانیه در حالت آپلود فرآیند به‌اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات را بیش از پیش ساده کرده‌اند. با توجه به این‌که هر دو مدل توسط یک برند ایرانی تولید شده‌اند کاربران از بابت پشتیبانی و دریافت خدمات پس از فروش مشکل خاصی نداشته و مطمئن خواهند بود در زمان بروز مشکل کارشناسان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان مشکل آن‌ها را برطرف خواهند کرد.

فروشگاه آنلاین راف نت نماینده رسمی مودم روتر های یوتل ( انواع مودم ADSL , مودم VDSL ) و مودم های همراه LTE می باشد . برای خرید و پشتیبانی با شماره تماس 02154871500 تماس بگیرید .

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار