سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: از نظر کمیت، در وزنه برداری مشکل داریم و این موضوع در رقابت‌های قهرمانی کشور مشهود است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان درباره موضوع نشست کمیته استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با مسئولان فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: برای موفق شدن در هر رشته‌ای باید به موضوع استعدادیابی توجه کرد که در گذشته بار اصلی این موضوع بر دوش آموزش و پرورش بود. بسیاری از ورزشکاران هم توسط آموزش و پرورش به عنوان های قهرمانی رسیدند، اما نمی‌دانم چرا این ارتباط از بین رفته است؟ برگزاری چنین جلسات و تفاهم نامه‌هایی خوب است، اما در واقع اصلا به این موضوع خوش‌بین نیستم.

///باقری: کمیت وزنه برداری ایران دچار نقصان شده است


بیشتر بخوانید: ادعای جنجالی وزنه بردار دوپینگی/ مکمل من و دیگر ملی‌پوشان را یک نفر تهیه می‌کرد


باقری ادامه داد: کمیت وزنه برداری ایران، دچار نقصان شده است و این موضوع در رقابت‌های وزنه برداری کشوری مشهود است. نمی‌خواهم به مدیر یا مقطع خاصی اشاره داشته باشم چرا که در بسیاری از رشته‌های دیگر که اتفاقا پول زیادی در آن‌ها وجود ندارد، چنین موضوعی دیده می‌شود.  حالا جلسه اخیر در فدراسیون وزنه برداری را به فال نیک می‌گیرم، اما قطعا توضیحات فدراسیون را باید بشنویم.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: در گذشته بسیاری از وزنه برداران توسط آموزشگاه‌ها به تیم‌های ملی می‌رسیدند، اما در مقطع فعلی، نقش هیئت‌های استانی بسیار کم رنگ شده است. فدراسیون وزنه برداری در برخی اوقات فقط باید برنامه ریزی کند نه اینکه خودش وارد میدان شود. پرورش استعداد باید در فدراسیون باشد و شناسایی استعداد به فدراسیون ارتباطی ندارد.

///باقری: کمیت وزنه برداری ایران دچار نقصان شده است

او گفت: در برخی از شهرها، استعدادیابی را برخی افراد به صورت عاشقانه و انفرادی انجام دادند و با این حرکت، کم کاری دیگران جبران شده است. با توجه به اتفاقات و کمبودهای اخیر، وزنه برداری یک ورزش فامیلی شده است. یعنی یک پدر، فرزند خودش را به وزنه برداری علاقه‌مند می‌کند یا یک برادری، برادر خودش را وارد این رشته می‌کند. اما به دلیل نبود پول در وزنه برداری، تا حدودی در کمیت دچار مشکل شده ایم.


بیشتر بخوانید: قدمی: خیلی از افرادی که مدال المپیک و جهانی گرفتند، یک سوم من هم تمرین نکردند


دارنده مدال طلای مسابقات جهانی وزنه برداری گفت: به نظر در بحث استعدادیابی، موازی کاری هم رخ می‌دهد. باید تقسیم برنامه شود تا هر کسی وظیفه خودش را بداند.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار