برهم صالح و مصطفی الکاظمی در دیدار خود به مناسبت تکمیل کابینه جدید عراق، درباره تحولات امنیتی و اقتصادی در این کشور گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

برهم صالح در جریان این دیدار که در دفتر نخست وزیری انجام شد، ضمن عرض تبریک به الکاظمی به مناسبت تکمیل کابینه، بر لزوم اجرای برنامه‌های دولت که به تصویب پارلمان رسیده و همچنین ارتقای وضع خدمات‌رسانی به شهروندان تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، مصطفی الکاظمی و برهم صالح در جریان این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات داخلی، اوضاع اقتصادی و امنیتی و نیز اتخاذ اقدامات لازم در سایه چالش‌های پیش روی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت جهانی نفت بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف تاکید کردند که دولت تمامی امکانات و توانمندی‌های خود را برای ارتقای وضع خدمات‌رسانی به شهروندان و نیز مقابله با فساد در راستای تحقق خواسته‌های شهروندان و تحقق اصلاحات مطلوب در تمامی بخش‌های دولت به کار خواهد بست.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: برهم صالح در دیدار‌های جداگانه، میزبان مارتین هوث، سفیر اتحادیه اروپا و ارلیک شانون، سفیر کانادا در عراق بود.

در این دیدار‌ها درخصوص تقویت روابط دوستانه، همکاری در تمامی عرصه‌ها و اهمیت حمایت جهانی از عراق در حفظ امنیت و ثبات رایزنی شد.

برهم صالح نیز در دیدار با این سفیران بر ضرورت دوری از سیاست محوربندی‌ها و درگیری‌ها و اتکا بر گفتگوی سازنده در حل و فصل بحران‌هایی که فرصت‌های صلح در منطقه را افزایش می‌دهد، تاکید کرد.

وی افزود: مقابله با همه گیری کرونا امروزه نیازمند همبستگی میان کشورهاست تا از شیوع و تاثیرات آن بر بخش بهداشت و اقتصاد تمامی ملت‌های جهان جلوگیری شود.

پیشتر وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود که ۱۲۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عراق ثبت شده است و تعداد مبتلایان به این ویروس به ۱۱ هزار و ۹۸ مورد افزایش یافته است که اکثر آن‌ها در بغداد به ثبت رسیده و تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۳۱۸ مورد افزایش یافته است.

دولت عراق نیز در این راستا و با توجه به رعایت نشدن اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم، اعلام کرد که تصمیمی مبنی بر تمدید ممنوعیت رفت‌وآمد به مدت یک هفته از دیروز (یک‌شنبه) تا روز شنبه هفته آتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار