مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از شناسایی ۵۰ درصدی افراد مبتلا به کرونا در مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اولین کمیته مدیریت بحران شهرستان مهاباد با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیر شبکه، فرماندهان ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، مسئولان ادارات مدیر بیمارستان و رئیس مرکز بهداشت در محل سالن فرمانداری شهرستان مهاباد برگزار شد.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد با تاکید بر انجام غربالگری سرپایی با اولویت موارد ده گانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیان داشت: ۵۰ درصد تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان در ۲۰ روز گذشته توسط مرکز غربالگری سرپایی شناسایی شده‌اند که از بیشتر بیماران به صورت کیفی نمونه برداری انجام گرفته و این مراجعین جزو موارد ده گانه بودند.

بهزاد افزود: ۶۱ درصد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد بهبود یافته‌اند که این شهرستان در این زمینه از وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان برخوردار است.

نظارت بر روند بهبود بیماران کرونایی تاپایان دوره نقاهت 

شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این زمینه افزود: نظارت و کنترل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و رصد همه مبتلایان به کرونا تا پایان دوره نقاهت به صورت اجباری باید صورت گیرد.

شجاعی اضافه کرد: هم اکنون تعدادی زیادی از مبتلایان به این بیماری در سطح جامعه مشغول فعالیت روزانه و تردد هستند، هدف از شناسایی افراد ناقل بیماری کووید ۱۹، جلوگیری از انتقال و شیوع آن است که این امر باید توسط شبکه بهداشت مورد کنترل قرار گرفته و مبتلایان وادار به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی شوند.

این مقام مسئول درشهرستان مهاباد ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان مهاباد به منزله افزایش نمونه برداری و بیمار یابی به موقع است تا در زمان مناسب مداخلات بهداشتی برای مبتلایان و خانواده‌های آن‌ها جهت جلوگیری از عدم انتشار ویروس صورت گیرد.

مهاباد جزء نخستین شهر‌هایی بود که محدودیت ترافیکی اعمال کرد و تنها شهر استان بود که علاوه بر برگزار نکردن نماز عید فطر، فعالیت مساجد نیز تا اطلاع ثانوی در آن‌ها ممنوع شده است.

او تصریح کرد: افزایش تعداد ورود مسافران به شهرستان و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط برخی شهروندان سبب رشد فزاینده این ویروس در شهرستان مهاباد شده است و به تمام مدیران اداره‌ها و ارگان‌های دولتی دستور داده شده به افرادی که بدون ماسک مراجعه می‌کنند، خدمات دولتی ارائه نکنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.