خالدی گفت: اعتبار لازم برای اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه مشترک ستاد ساماندهی مرز باشماق و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل مرز باشماق برگزار شد، ضمن یادآوری اهمیت اجرای طرح جامع ساماندهی این مرز، افزود: اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

او افزود: قسمتی از عملیات اجرای این طرح توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود و قسمتی نیز توسط این اداره کل به مناقصه گذاشته شده است.

جعفری در ادامه این جلسه با اذعان به لزوم تلاش و پیگیری جدی برای حل مشکلات تجار و بازرگانان فعال در مرز رسمی باشماق، اظهار داشت: ترانشیپمنت، انبارها، مشکلات سوخت و ثبت آماری کارت‌های الکترونیک بازارچه‌های غیر رسمی از جمله مشکلات و موانعی است که رفع آن‌ها در بحث تبادلات مرزی بسیار موثر خواهد بود.

او همچنین با تاکید بر لزوم رفع موانع سر راه فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی به مشکلات ۶ واحد صنعتی مریوان از جمله در بحث منابع آب، محیط زیست و منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم طی یک فرآیند قانونی روند اداری را تسهیل کنیم چرا که این واحد‌ها در اشتغال مولد و توسعه اقتصادی شهرستان و استان بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.