معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: از این پس هیچ نانوایی استان سهمیه‌ی آرد بیش از ۱۰ گونی در روز دریافت نمی‌کند.

ساماندهی سهمیه آرد نانوایی‌ها و قیمت برنج در استان همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظاهر پور مجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان در ستاد تنظیم بازار استان  بیان کرد: برای ساماندهی  سهمیه آرد دولتی از این پس با دادن حد اکثر ۱۰ گونی آرد به هر نانوایی روزانه  ۳۰۰ گونی آرد در استان صرفه جویی می‌شود.

پور مجاهد با بیان اینکه برای جلوگیری از عرضه خارج شبکه، سهمیه آرد تحویلی به نانوایی‌ها ساماندهی می‌شود افزود: ۱۷۰ نانوایی استان بیش از ۱۰ گونی آرد در روز دریافت می‌کردند و گزارش‌هایی به ما در خصوص فروش آرد سهمیه دولتی به نرخ آزاد از سوی نانوایی‌ها رسیده است.

او تصریح کرد: دولت سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه آرد پرداخت و ۲ هزار و ۵۰۰ تومان گندم را از کشاورزان خرید می‌کند و با قیمت ۶۶۵ تومان در اختیار کارخانه‌های آرد سازی قرار می‌دهد.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر نظارت‌ها بر کیفیت وعملکرد نانوایی ها، از برخی نابسامانی‌ها در زمان آغاز پخت نان، قیمت‌های چند گانه در فروش نان و همچنین ناهماهنگی برخی اعضای اتحادیه نانوایی‌ها با ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان انتقاد کرد.

پور مجاهد از عرضه برنج‌های وارداتی تا دو روز آینده هم به بازار خبرداد و گفت: برای تنظیم قیمت برنج، برنج‌های وارداتی ذخیره شده ازسال‌های پیش در انبار‌ها و برنج‌های کشف شده قاچاق با نظر کارشناسان نرخ گذاری تا دو روز آینده وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار