حجت الاسلام محامی گفت: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط ویژه استان برای پرورش نسل آینده‌ساز کشور بسیار حساس و تاثیرگذار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی  نماینده‌ ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در استان حاکم است رسیدگی به امور فرهنگی به ویژه در زمینه کودک و نوجوان به عنوان آینده‌سازان کشور و سیستان و بلوچستان، کار حساس و مهمی بشمار می‌رود که رسالت کانون در این زمینه بسیار حساس و تاثیرگذار است.

امام جمعه زاهدان گفت: نقش کتاب‌خانه‌های سیار و پستی و تماشاخانه سیار کانون در پر کردن خلاء‌های فرهنگی و ایجاد بستر استعدادیابی کودکان و نوجوانان استان بسیار مهم است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل جمع متخصص و فرهیخته به عنوان مغز متفکر کانون و طراحی برنامه‌ها، تلاش برای افزایش سطح علمی، تخصصی و مهارتی کارکنان، استفاده از محتوای مناسب ایرانی - اسلامی برای کودکان و نوجوانان و جذب امکانات کشوری از مولفه‌های مهم در گسترش و کیفی سازی فعالیت‌های کانون در این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تاکید بر اهمیت جذب کمک‌های خیران، ابراز امیدواری کرد: با تبیین کار کانون در رشد فکری کودکان و نوجوانان زمینه‌های مشارکت خیران افزایش یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه نماینده، ولی فقیه در استان به اهمیت رسالت کانون و با استناد به تاکید‌های مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به این استان به عنوان تنگه‌ی اُحُد و گنج پنهان ایران گفت: سیستان و بلوچستان حافظ ۱۳۰۰ کیلومتر از مرز‌های مشترک ایران با کشور‌های پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و مذهبی دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی و ساختن آینده‌ای متناسب با شان جامعه ایرانی به دست فرزندان این مرز و بوم به شکلی زیبنده طراحی کند.

معصومه هادی بیان کرد: کانون در سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن بیشترین درصد جمعیت کودک و نوجوان کشور، برای انجام کار‌های فرهنگی نیازمند تعامل و همراهی مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

او  همچنین گزارشی از عملکرد مراکز فرهنگی هنری کانون در استان، نیروی انسانی و شیوه‌های فعالیت این سازمان فرهنگی در کیفی سازی خدمات فرهنگی کانون به جامعه مخاطب ارائه کرد و افزود: مهندسی فکر نسل نوجوان امروز امری ضروری است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کانون برای پرورش، جهت‌دهی و کشف استعداد‌های کودکان و نوجوانان در دورترین روستا‌ها و حاشیه شهر‌های استان در همین راستا صورت گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: فعالیت‌های مراکز کانون فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا خلاء‌های آموزشی و تربیتی رفع شود و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های آن امکان رشد مهارت‌های مورد علاقه و کسب تجربه را برای مخاطبان کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار