انتشار خبر اعتراض دانشجویی از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، پاسخ رییس موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در ۱۷ خرداد امسال خبری مبنی بر اعتراض دانشجویان موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری از این خبرگزاری منتشر شد که امروز ۱۸ خرداد، رییس این مرکز آموزشی نسبت به آن خبر و انتشار آن جوابیه ای به این رسانه ارسال کرد.

بدین وسیله از خبرگزاری محترم باشگاه خبرنگاران جوان درخواست می‌شود با توجه به خبر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱۷ مبنی بر اعتراض تعدادی از دانشجویان موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری بر نحوه آموزش مجازی و ابهامات پیش آمده به جهت تنویر افکار عمومی در انتشار جوابیه این موسسه که در ادامه می‌آید اهتمام ورزند.

با انتشار ویروس کرونا در ایران و پس از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با عنایت به دستورالعمل وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری جزو نخستین مجموعه‌های آموزشی ایران بود که از تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ برگزاری کلاس‌های درسی دانشجویان بصورت الکترونیکی و برخط (تعاملی) را آغاز نمود. هم اکنون در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری هر هفته بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلاس درس الکترونیکی برخط (کاملا تعاملی) در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد با مطلوب‌ترین کیفیت با استفاده از زیرساخت‌های خود موسسه برگزار می‌شود. همچنین کلیه امتحانات دروس نظری نیز بطور غیرحضوری و از طریق سامانه مجازی موسسه انجام می‌پذیرد.

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد مذکور، ترم تابستان جاری (برگزاری بیش از ۵۰ کلاس درس و آزمون هردو بطور الکترونیکی وآنلاین) نیز در موسسه برای دانشجویان متقاضی از سراسر کشور برگزار می‌گردد. به لحاظ فنی، برگزاری این کلاس‌ها با بهره گیری از بروزترین نرم افزار‌های برخط آموزش الکترونیکی بصورت یکپارچه (SSo) و بطور کاملا تعاملی، ونیز استقرار تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در سرور‌های داخلی موسسه بدون وابستگی به شرکت‌های بیرونی در حال اجراست.

در این میان تشکیل کلاس‌های عملی که از تعدد و تنوع فزون تری در زیر گروه‌های آموزشی فنی و بویژه وابسته به هنر و معماری برخوردارند (و مورد نگرانی برخی از دانشجویان مذکور نیز بود) به زمان صدور مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا موکول شد (۱۷/۳/۹۹) که از روز گذشته طبق برنامه آغاز شده است. شکی نیست که موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری تلاش می‌کند تا نهایت ممکن، پاسدار حقوق دانشجویان و مجری وعده‌های خویش باشد. چرا که رسالت این مجموعه رسالتی علمی و اخلاقی است. به همین دلیل پرسش گری را حق دانشجو می‌داند حتی اگر این اعتراض از سوی تعدادی اقلیت باشد نیز آن را شایسته توجه دانسته و چه بسا حسب مسئولیت ذاتی خود بیشتر از خود آن‌ها پیگیر و جویای پاسخ گویی به مطالبات است. به همین دلیل مدیران موسسه در میان دانشجویان حضور یافتند و به رفع ابهامات پرداختند. این ابهامات بیشتر مربوط به پاره‌ای اطلاع رسانی‌های غیررسمی نادرست و شرایط پیچیده و ثبات نایافته بیماری در کشور و تاثیر آن بر مجموعه‌های آموزشی بود.
 
با تشریح و توضیح فرایند‌ها و مقررات به منظور آشنایی و نیز توصیه‌هایی جهت آمادگی برخی افراد مزبور در همراهی با کلاس‌ها و هماهنگی با اساتید، و برخی دستورالعمل‌های اجرایی به سوالات آنان پاسخ داده شد. تمامی کارورزان اعم از مدیران، کارکنان و بویژه اساتید موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری به مهر و امید می‌کوشند تا هر روز بهتر از دیروز نقشی در بهورزی تولید و آموزش علم در این دیار کهن داشته باشند و آرزویی جز سربلندی و سودایی غیر از توفیق دانشجویانش به عنوان فرزندان برومند و گرانقدر این مرزو بوم با عظمت در سر ندارند. اللهم سلّم و تمّم
 
با تشکر
دکتر حمیدرضا میرزایی
رییس موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری
 
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.