سعادتی گفت: بیش از ۳۰ هزار متر از زمین‌های کشاورزی از کاربری مسکونی که غیر قانونی بوده خارج شده اند و به چرخه تولیدات کشاورزی بازگشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، با حکم قضایی در جهت مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای خلج آباد بخش سلفچگان قم ۱۵ واحد در اراضی کشاورزی این روستا و ۱۰ هزار متر از اراضی کشاورزی این روستا از کاربری مسکونی خارج شد. علت تخریب این واحد‌ها تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی است که به صورت غیر مجاز انجام شده است.

سعادتی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون احکام قضایی برای آزاد سازی اراضی کشاورزی روستا‌های ۳ بخش مرکزی، سلفچگان و خلجستان قم به اجرا درآمده که در قالب اجرای این احکام بیش از ۳۰ هزار متر از زمین‌های کشاورزی از کاربری مسکونی که غیر قانونی بوده خارج شده اند و به چرخه تولیدات کشاورزی بازگشته اند.

شهروندان می‌توانند هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی روستا‌های خود را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند تا از تخلف آن‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
تخریب باغچه های امام زاده معین خلج آباد به بهانه جلوگیری از تبدیل به کاربری مسکونی در جهت آزاد سازی اراضی نبوده بلکه تخریب کشت وکار جمعی علاقمند که به احیای زمین های بایر چندین ساله با کاشت نهال های مثمر می باشد. تخریب حصار فنس باغچه ها و انباری-توالت 1×1.5 کجایش مسکونی است که بدون اطلاع تخریب شده و نهال های دو ساله انار و پسته زیر چرخهای لودر رفته است. این کار اجحاف در حق من نوعی می باشد و به هیچ وجه حلال نخواهم کرد و حتما عقوبت اخروی برای آمرین و عاملین بدنبال خواهد داشت. م م
آخرین اخبار