اعزام شیری و رسولی به اردوی بلاروس هزینه‌های سنگینی برای فدراسیون دو و میدانی متحمل کرده است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دو و میدانی در چند سال اخیر حاشیه های زیادی داشته و این روزها اعزام ورزشکاران به اردوهای برون مرزی بدون درایت و تدبیر مدیران برای این رشته پایه و مادر درد سر ساز شده و هزینه های هنگفتی را متحمل کرده است. 

برگزاری اردو‌های برون مرزی برای دو و میدانی کاران  در دوران ریاست کیهانی برنامه ریزی شد، اما اعزام ورزشکاران از جمله شیری و رسولی به اردوی خارجی در دوران ایرج عرب سرپرست سابق فدراسیون دو و میدانی صورت گرفت.   

به هر حال رسولی و شیری پنج شنبه ۳ بهمن ماه  ۹۸ راهی مینسک بلاروس شدند تا اردوی ۳ ماه خود را در این کشور سپری کنند، اما اردوی آن‌ها به علت شیوع ویروس کرونا طولانی شد و این ۲ پرتابگر در پایان اردوی خود در روز ۲۳ فروردین ماه نتوانستند به کشورمان بازگردند و در حالی که فدراسیون دو و میدانی ۴ مرتبه بلیت برای ورزشکاران خود تهیه کرد تا بتوانند از بلاروس بازگردند، اما هر بار پرواز‌ها لغو و روادیدشان دوباره تمدید شد.


بیشتر بخوانید: واکنش پرتابگر کشورمان به حضورش در بلاروس


تیم ملی دو و میدانی

شنیده‌ها حاکی از آن است که هر ماه حدود ۴ هزار و ۱۰۰ دلار به غیر از بلیت هواپیما صرف هزینه‌های اردوی شیری و رسولی در بلاروس شده است که معادل ۳۴۰ میلیون تومان می‌شود. البته طبق ادعای مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی بعد از پایان اردوی ۳ ماه بلاروس در ۲ مرحله حدود ۸ هزار و ۱۵۰ یورو برای تامین هزینه‌های شیری و رسولی پرداخت شده است.

علاوه بر این گفته می‌شود یک فرد علاقمند به دو و میدانی ۸هزار دلار  به مبینی سرپرست فدراسیون داد و نیمی از این مبلغ و حدود  ۴ هزار دلار  از طریق سفارت ایران در بلاروس به مربی پرتابگران کشورمان پرداخت شد. البته با وجود صرف هزینه برای مربی بلاروسی، شیری و رسولی به علت شیوع ویروس کرونا تمرین نمی‌کردند و فقط پول‌ها را صرف اقامت و تغذیه خود کردند.

ماجرای اردوی پرتابگران دیسک کشورمان به اینجا ختم نمی‌شود و در حالی که بهنام شیری یکی از پرتابگران بعد از کش و قوس‌های فراوان هفته پیش به ایران بازگشت، اما رسولی در بلاروس ماندگار شد و اکنون هم گفته می‌شود او پیگیر ازدواجش در این کشور است و ۳ هفته دیگر به ایران بازمی گردد.

در حالی که این ۲ ورزشکار با هدف کسب سهمیه المپیک و صرف هزینه‌های زیاد به اردوی بلاروس رفته بودند، اما در نهایت به ازدواج رسولی ختم شد و عایدی نصیب دو و میدانی کشورمان نشد.

دو و میدانی کاران ایران در بلاروس

سپهرزاد: شیری و رسولی با وعده های سرخرمن گول زدند 

هادی سپهرزاد مربی سابق پرتابگران کشورمان درباره این موضوع بیان کرد: به نظرم شیری و رسولی مقصر نیستند بلکه بی تدبیری مسئولان سابق دو و میدانی است و برای این ورزشکاران تعیین تکلیف کردند. برخی از افراد ادعای مدیریت دارند، اما کار‌های مغرضانه و بی فکر انجام می‌دهند.

او ادامه داد: شیری و رسولی را با وعده‌های سرخرمن گول زدند و به آن‌ها گفتند که با مربی داخلی کار نکنند و زیر نظر مربی خارجی تمرین کنند. به هر حال آن‌ها بدون نظارت راهی بلاروس شدند و در نهایت نتیجه مطلوبی این اردو برایشان نداشت. در زمانی که من مربی این ۲ پرتابگر بودم رسولی طلای جوانان آسیا و رکورد دار مسابقات آسیایی شد و بهنام شیری هم مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

سپهرزاد بیان کرد: مسئولان سابق دو و میدانی با من لج بازی نکردند بلکه با اشتباهات خود در مورد وضعیت شیری و رسولی به منافع کشورمان ضربه زدند. به هر حال برای آن‌ها منافع ملی مهم نیست بلکه منافع شخصی اهمیت دارد و با امثال کیهانی به خاطر این مسائل درگیر شدیم.

فدراسیون دو و میدانی در حالی برای رسولی و شیری در اردوی بلاروس هزینه‌های زیادی کردند که این ۲ ورزشکار با رکورد‌های خود برای کسب سهمیه المپیک فاصله زیادی دارند و مدیران باید جوابگوی تصمیم‌های غلط و اشتباه خود باشند.همچنین هزینه های صورت گرفته برای پرتابگران را می توانستند صرف زیر ساخت ها و استعداد یابی در دو و میدانی کنند  تا پشتوانه سازی برای آینده این رشته پرمدال المپیکی انجام شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار