نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به اینکه زمینه وقوع فساد در گمرک، سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها و سازمان بورس است، ضرورت دارد تا برنامه‌ای برای مبارزه با فساد به مجلس ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس، پس از اتمام گزارش مسئولان اقتصادی کشور اظهار کرد: این جلسه تشکیل شد تا گزارشی از وضعیت درآمد‌های نفتی غیر دولتی و پایداری آن داشته باشیم طبیعتاً مجلس جدید انتظار دارد با توجه به شرایط بین‌المللی و مشکلات داخلی دولت برنامه مدونی در زمینه تأمین درآمد‌های پایدار کشور فراهم کرده و به مجلس ارائه کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: عملکرد برخی از سازمان‌ها مانند خصوصی‌سازی مورد سؤال بوده و ابهامات زیادی داشت، حالا هم نگرانی‌هایی از آینده بورس وجود دارد که در سخنان نمایندگان مطرح شد و این مسائل تا حدودی مجلس را نگران می‌کند که برای کسب درآمد و در واقع به نام کسب درآمد برای بودجه سالانه کشور اموال و دارایی‌هایی فروخته شود و مردم و غیرحرفه‌ای‌ها دچار گرفتاری شوند.

او بیان کرد: متأسفانه زمانی که لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود هم معافیت‌ها افزایش یافته و هم روند بررسی این لوایح در داخل مجلس به گونه‌ای است که باعث رشد معافیت‌ها می‌شود.

نایب رئیس مجلس افزود: با توجه به اینکه زمینه وقوع فساد در گمرک، سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها و سازمان بورس است، ضرورت دارد تا برنامه‌ای برای مبارزه با فساد به مجلس ارائه شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: وضعیت اعطای تسهیلات و استمهال وام بانک‌ها یکی از موضوعات و مطالبات فعالان اقتصادی از مجلس است و طبیعتاً مجلس این مطالبات را از دولت دارد که دولت به فعالان اقتصادی به ویژه کسانی که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شده‌اند و نیاز به وام دارند، کمک کنند.

او ادامه داد: طبق تبصره ۲ ماده ۹۹ قرار بود ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدیهی‌های دولت در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد و از آنجایی که این ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص نیافته است، سازمان تأمین اجتماعی بهانه پیدا کرده تا به وظیفه خود در مورد بازنشستگان عمل نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار