رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت:یک بزمجه بیابانی در روستای گیشی منطقه براآن شمالی این شهرستان در منزلی با کمک نیرو‌های آتش نشانی زنده گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود قهرمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: این بزمجه بیابانی در روستای گیشی منطقه براآن شمالی این شهرستان در منزلی با کمک نیرو‌های آتش نشانی زنده گیری شد.

محمود قهرمانی افزود: بزمجه‌ها به خصوص بزمجه بیابانی با توجه به نوع تغذیه‌ای که دارند در حفظ تعادل جمعیت حشرات، خزندگان کوچک در طبیعت نقش دارند و برخی از آن‌ها با خوردن لاشه حیوانات به پاک‌سازی محیط زیست کمک می‌کنند.

او گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با حیوانات وحشی، مراتب را به نهاد‌های مربوط اطلاع دهند و از نزدیک شدن به آن‌ها پرهیز کنند.

بُزمَجّه یا بُزمَجه، نام گروهی از خزندگانِ عمدتاً بزرگ جثه است و بیش از ۷۳ گونه بزمجه در دنیا وجود دارد که در ایران بزمجه بنگال و بزمجه بیابانی وجود دارد.

بزمجه در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌های ماسه‌ای با سطوح ناهموار، خاک‌های رسی، در دامنه کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌ها با پوشش گیاهی استپی شامل بوته‌ها، درخت‌ها و نیز اطراف زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها زندگی می‌کند و از پستانداران کوچک، خزندگان، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقربها، حشرات بزرگ، و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار