فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

اسفندیار تاجمیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،از فعالیت و نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران کرونا تشکر کرد و گفت: شهرستان ما نیز همچون دیگر نقاط کشور و دنیا با این مشکل مواجه شد که به دلیل شرایط جغرافیایی و به لحاظ گستردگی جمعیت و مهاجر پذیر بودن شرایط سخت و قابل توجهی را گذراندیم.

او ادامه داد: تلاش‌های زیادی در حوزه ستاد مبارزه با کرونا با مسولیت فرمانداری و عضویت دستگاه‌ها و همکاری مردم و خیرین صورت گرفت و اکنون شرایط کنترل شده‌ای داریم این فعالیت‌ها قابل تقدیر است اکنون این شهرستان در شرایط زرد قرار دارد؛ پایگاه‌های ایست کنترل و غربالگری در نقاط شهری، جاده‌ای پلیس راه اصفهان کاشان و عوارضی به صورت بی نظیری در استان انجام شد.

تاجمیری گفت: در مجموع شرایط کنترل شده‌ای داریم و عمده گشایش‌ها برای فعالیت‌ها اصناف متناظر با تصمیمات ملی و استانی انجام شده است.

او افزود: امروزه آنچه مهم است همت همه مردم در حوزه بهداشت فردی است در مکان‌های عمومی و جایی که رفت آمد مردم بیشتر است باید اهتمام ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند که به هر صنف ابلاغ شده امیدواریم با همکاری مردم وضعیت را حفط کنیم و آمار افزایش نداشته باشد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت: در حوزه غربالگری و تلاش مرکز بهداشت مراقب‌های بهداشتی اقدامات خوبی انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم پایش خانه به خانه صورت گرفت و ۲۰ درصد الباقی هم به علت ضعف سیستم اطلاعات خانوار (تغییر تلفن یا جابه جایی خانوارها) است.

او ادامه داد: مراکز غربالگری را از یک مرکز به شش مرکز افزایش دادیم یک مرکز ۱۶ ساعته و بقیه مراکز ۸ ساعته در شهرستان فعال شد که در مجموع عملکرد مرکز ستاد عملکرد مطلوبیست.

تاجمیری با اشاره به اینکه در مدت مدیریت کرونا علاوه بر کمک‌های دولتی کمک‌های غیر دولتی نیز صورت گرفته است افزود: در این مدت ستاد مردمی با محوریت فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس شکل گرفت و سعی شد کمک‌های مردمی را متمرکز کنند با شماره حساب مشخص که این ستاد دبیر مشخصی هم دارد و کمک‌های قابل توجهی هم به مردم آسیب دیده صورت گرفت.

او از مردم خواست همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را در پیشگیری از بیماری کرونا رعایت کنند تا شاهد اعلام وضعیت سفید شهرستان در آینده نزدیک باشیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.