سفیر کشور افغانستان در یزد پیگرد قانونی راننده و باند قاچاق انسان در حادثه آتش سوزی خودروی اتباع افغان را خواستار شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عبدالغفور لیوال سفیر کشور افغانستان در رأس هیئتی از کارکنان آن سفارت خانه و چند تن از کارمندان وزارت خارجه کشورمان پس از سفر به یزد، با حضور در بیمارستان‌های شهید صدوقی، شهدای محراب و شهید رهنمون، با مصدومان حادثه واژگونی خودرو حامل اتباع افغان غیر مجاز دیدار کرد و از روند درمان آنان آگاه شد.

او پس از اطلاع از وضعیت مصدومان حادثه فوق الذکر، از کادر درمان بیمارستان‌های یاد شده قدردانی کرد و در صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده از طرف دولت و ملت افغانستان، از تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان‌های یزد که در تمام طول سال و به ویژه در این ایام خاص از مصدومان اتباع افغانستان همچون هموطنان خود مراقبت و پرستاری می کنند، صمیمانه قدردانی می کنم و ما نیز پس از هماهنگی با وزارت خارجه کشورمان تلاش خواهیم کرد اقدامات مناسبی برای تأمین هزینه‌های درمانی مصدومان اخیر انجام دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران پیگرد قانونی راننده و باند قاچاق انسان در حادثه آتش سوزی خودروی اتباع افغان را خواستار شد.

 لیوال در در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با ابراز تاسف از حادثه اخیربرای اتباع افغان در استان یزد گفت: با صحبت‌هایی که در خصوص جزئیات این حادثه با مجموعه استانداری یزد صورت گرفت، قرار شد این موضوع با جدیت تمام دنبال شود.

سفیر افغانستان افزود: ما باور داریم که مسببان این حادثه راننده و باند قاچاق انسان‌ها هستند و مسئولان استانداری وعده دادند تا این موضوع را پیگیری کنند و مراجع قضایی نیز برای دستگیری و مجازات راننده متخلف اقدامات لازم را انجام دهند.

او با قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و استان یزد از مهاجران افغان، گفت: مناسبات دو کشور برای ما بسیار مهم است و نباید اینگونه حوادث تلخ باعث تیرگی و روابط دو کشور همسایه، مسلمان، همزبان و دارای مناسبات تاریخی شود.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران همچنین از زحمات و تلاش‌های استان یزد در خصوص رسیدگی به مجروحین این حادثه قدردانی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این دیدار ازحادثه‌ای که در محور مهریز به یزد برای تعدادی از اتباع افغانستانی رخ داد ابراز تاسف کرد و گفت: قطعا با مسببان این حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

حادثه واژگونی خودرو حامل اتباع افغان غیر مجاز بامداد ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در ۲۰ کیلومتری مسجد ابوالفضل رخ داد در این حادثه  یک خودروی پژو ۴۰۵ حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و مواد مخدر پس از تعقیب نیروی انتظامی در شهرستان مهریز دچار آتش سوزی شد در این حادثه سه تن از اتباع افغان دچار آتش سوزی شدند و جان خود را از دست دادند.

هشت تن نیز در این حادثه مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند راننده خودرو و چند تن دیگر از سرنشینان این خودرو پس از آتش سوزی خودرو از محل متواری شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.