مدیر آبفای البرز گفت: حفر چاه های غیرمجاز دلیل عمده قطعی آب در نقاط مختلف استان البرز است.

مهدی زاده، مدیر آبفای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته، گفت: شرایط سد‌های البرز مساعد است، اما با توجه به افزایش دمای هوا در فصل تابستان و شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده بیشتر از آب پیش بینی می‌شود در برخی مناطق استان البرز با افت فشار آب مواجه شویم.

مدیرعامل و رئیس هیأت رئیسه سازمان آبفا استان البرز با بیان اینکه قطعی‌های مکرر آب در نظر آباد نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است و سعی داریم مشکل را برطرف کنیم، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز‌های آتی دو حلقه چاه در نظرآباد وارد مدار می‌شود که با ورود این چاه‌ها به چرخه تولید آب، مشکل قطعی و افت فشار در نظرآباد تا حد زیادی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آب استان را منابع زیر زمینی تامین می‌کنند، اضافه کرد: یک و نیم میلیارد هزینه هر چاه است که متاسفانه چاه‌های غیرمجاز منجر می‌‍‌شوند تا پس از یک سال چاه‌های رسمی و مجاز را از دست بدهیم.

وی ضمن در خواست برخورد قضایی با متخلفین در حوزه آب، گفت: توسعه باغ خانه‌ها به خصوص در مناطق غربی استان و استفاده از آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها چالش جدی برای سازمان به وجود آورده است.

مهدی‌زادی تصریح کرد: در صورت گزارش استفاده از هرگونه چاه‌های غیر مجاز و انشعاب‌های آن به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهیم داشت و پرونده را نیر به مراجع قضایی ارسال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای حل دائمی مشکل آب استان البرز مطالعه برای انتقال آب سد طالقان شروع شده است که در صورت تکمیل آب‌های مناطق عمده‌ای استان مثل نظرآباد، اشتهارد، ماهدشت و ... به سد طالقان متصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.