ذخیره ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از ذخیره ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اتابک جعفری  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک نزدیک به ۶۶ درصد از حجم آب قابل مدیریت سدهای استان یعنی یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون مترمکعب آب، در پشت سد‌های این استان ذخیره شده است که برای تامین آب شرب، آبیاری بخش کشاورزی و کمک به احیای دریاچه ارومیه رها می‌شود.

جعفری ادامه داد: هم اکنون ۱۵ سد در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده که حجم آب قابل مدیریت در آن‌ها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در راستای احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: امسال در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه، تامین آب شرب و بخش کشاورزی رها می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • سفر معاونین رئیس جمهور به آذربایجان غربی
  • سد چپرآباد اشنویه به بهره برداری رسید
  • رهاسازی ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه ارومیه


این مسئول بیان کرد: در سال آبی جاری یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون مترمکعب آب از سد‌های اقماری به سمت دریاچه ارومیه و ۹۸۰ میلیون مترمکعب برای بخش شرب و کشاورزی رها می‌شود.

جعفری افزود: سد‌های شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، سد ماکو، کرم‌آباد پلدشت و چپرآباد اشنویه در آذربایجان غربی فعال است.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.